Hallo,
Sinds een paar dagen heb ik last van matige misselijkheid met redelijk veel boeren op een dag. Overgeven is niet aan de orde, maar het eten komt soms wel omhoog en ook vaak maagzuur. Ook ben ik soms licht in het hoofd, maar ik ben dan ook erg angstig en heb heel veel stress, omdat ik ook hartkloppingen heb. Gewoon een normale hartslag, maar bonzen zeg maar en zeker als ik lig dan merk ik het erg goed. Soms ben ik zo in paniek dat ik de huisartsenpost wil bellen, omdat ik dingen op internet lees zoals hartfalen, Hartinfarct etc waarvan ik erg bang ben, want het zijn dezelfde symptomen. Ook heb ik hele lichte steken in mijn linker onderborst. Geen continue pijn, maar de steken zijn te verwaarlozen, maar toch geef het extra angst. Moet ik de huisartsenpost bellen of afwachten tot maandag?
Ik ben 25 jaar en heb overgewicht waaraan ik wel iets doe, maar ben bang dat het te laat is. Drink veel water, wandel veel en heb een beroep in de horeca dus ik maak heel wat stappen in de week, maar brengt ook weer veel stress met zich mee zo’n baan.
Ik ben gewoon zo bang voor ernstige ziektes en vooral de dood. Op mijn vrije dag zit ik heel de dag internet af te struinen naar mij symptomen en wat het kan zijn.
Waarschijnlijk hyperventileer je, wat je zelf in de hand werkt door jezelf op te fokken tijdens het zoeken naar allerlei aandoeningen.
Daar hoef je niet mee naar de huisarts en al zeker niet naar de huisartsenpost.
Een fysiotherapeut kan je helpen om er mee om te gaan en je zou je huisarts hulp bij de ziekteangst kunnen vragen.
Toch ben ik bang en ben vergeten te vermelden dat ik ook al ruim een week last heb van kriebels over mij hele lichaam, vooral in het bovenlichaam en hoofd. Het zijn hele korte kriebels en steeds ergens anders. Vooral bij het liggen en zitten heb ik er last van. Tijdens het werken een stuk minder. Ik ga maandag wel langs de huisarts want ben er echt niet gerust op, want jeuk en misselijkheid zijn wel symptomen van nierfalen. Ben al 2 jaar niet naar de huisarts geweest uit angst voor ernstige ziektes. Maandag is het dus hoogtijd, want ik maar me ernstige zorgen met al deze symptomen. Het kan iets aan het hart, nieren of maag zijn of alles.