Zoeken Vraag het forum

Misselijk, druk, zuur, flauwvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Skinz

Beste dokter,

Het begon eerst met elke ochtend misselijkheid waarbij ik dacht dat het misselijkheid door de honger kwam met een hele bittere smaak in mijn mond. Ik ben trouwens niet zwanger, 2 verschillende tests waren negatief.

Nu krijg ik er vaker en meer last van met echt een zure brandende maag en slokdarm tot in de keel. Vorig weekend op zaterdag aan het einde van de dag had ik een heel flauw gevoel alsof ik wel kon gaan flauwvallen. Maar het ging ook wel weer gauw weg. Had daarbij wat gegeten en gedronken en op een normaal dagritme gegeten.

Maar sinds die zaterdag voel ik me nu echt elke dag misselijk (bijna de hele dag door pieken en dalen) en heb ik het gevoel dat ik druk op/in mn hoofd heb en om mijn middenrif en er net onder een soort drukkend verband zit. Als ik dan met mn hoofd schud verlicht dit de druk iets maar komt dan wel met een paar seconden weer hevig drukkend terug.

Ik ben bang dat er echt iets gaande is maar ik ben eerder met niet werkende maagtabletten en een verhaal “dat het een symptoom van heel veel dingen kan zijn” naar huis gestuurd.

Heeft u enig idee wat het misschien kan zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Het lijken in ieder geval maagklachten. Ga dus terug naar de huisarts en vraag dan een verwijzing voor de MDL-arts. Misschien is het maagbacterie.

Reageren
    Catootje

Het begint met goede voeding. Veel mensen eten teveel snelle suikers, wat voor vele ontregelingen in je lichaam kan geven. Beter zorgen voor meer complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment. Ook kijken wat jouw lichaam kan verdragen en nodig heeft. Gepaneerde en gefrituurde spullen werken nooit zo gunstig.

Maagzuurproblemen kunnen met je voeding te maken hebben maar ook met tekorten aan bepaalde stoffen. Vaak speelt een tekort aan maagzuur, waardoor de boel gaat branden. Stoffen als magnesium, zink, vitamine B en D, omega 3 en nog andere stoffen zijn belangrijk voor je maagzuur.

Voor je hele gezondheid is ook een goede darmflora belangrijk en ook kan leverreiniging soms zinvol zijn.

Een bezoekje aan de huisarts kan in elk geval geen kwaad.

Reageren
Reageer op: Misselijk, druk, zuur, flauwvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.