- Anoniem3 juli 2014 om 13:13
Beste Forum lezers.
Ik zit ergens als ruim 4 jaar mee, laatste jaar zijn de problemen behoorlijk erger geworden.
Ik hoop iemand te vinden met dezelfde problemen en uiteraard een bijpassende oplossing.
Ik heb op verschillende momenten van de dag, vaak na de lunch en avond eten last van
-Misselijkheid heel erg tegen het overgeven aan.
-Zwetende handen.
-Hartslag in me keel en handen.
-Benauwd.
-Warm gevoel darm/maag.
-Druk in de ondermaag/darmen.
-Water in de mond.Vooral het misselijk zijn komt bij mij op verschillende vaak totaal verkeerde momenten, ik raffel mijn werk/gesprek met privé of vrienden dan af omdat ik niet weet waar ik het moet zoeken op dat moment en maar continue aan het slikken ben.
Vanwege dit misselijk zijn ben ik ook naar de dokter gegaan, van alles geprobeerd;
-Bloedonderzoek 4 keer toe, (geen afwijking of aandacht factoren)
-Ontlasting (geen afwijking of aandacht factoren)
-Lactose adem test (waardes tussen 9 en/of 12 ik heb 10; prima)
-Zuurremmers (na 1 maand geen verbetering)
-Omeprazol (zowel 10mg, als 40 geen verbetering)
-Eten uitfilteren, bijvoorbeeld maand geen drank, roken, vet, suiker etc. (geen verbetering)Deze onderzoeken zijn door mijn huisarts en MDL arts gestart.
Ik weet het niet meer en begin er sinds deze week ook erg depri van te worden, op vakantie gaan, uitjes met me vriendin, werk afspraken in buitenland alles staat me tegen als ik denk aan bovenstaand gevoel te krijgen.
Zelfs in de prive vakantie heb ik er last van (wat de stress factor flink laat zakken)
Waar denken jullie aan?
PDS geloof ik niet zo in.
5 reactiesReagerenAnoniem3 juli 2014 om 13:15P.s ik ga deze week starten met het uitfilteren voor Candida Albicans.
Iedereen ze reactie is meegenomen bedankt alvast!
ReagerenAnoniem5 juli 2014 om 12:30Dit is zeer herkenbaar pff..
Ik loop nu iets langer dan een jaar met dezelfde klachten. Ik heb ook bloedonderzoek, ontlastingsonderzoek, lactose intolerantie onderzoek, echo en een gastroscopie gehad. Er bleek niets uit. Ik gebruik Omeprazol tegen het maagzuur en dat helpt enigszins. Maar niet tegen de misselijkheid. Ook gebruik ik Domperidon tegen misselijk zijn, maar zelfs dat werkt niet altijd. Ik voel me dan alleen ‘minder vol’..
Ik werd er inderdaad ook depressief van en ben nu pas begonnen met een antidepresiva. Wat de klachten nu even verergert helaas.
Laat me weten als je tips hebt!Groetjes!
ReagerenAnoniem5 juli 2014 om 12:34En dat Candida Albicans klinkt aannemelijk! Ik ga het eens verder ‘onderzoeken’. Wat is jouw plan van aanpak?
Reageren
Ik ben namelijk ten einde raad. En met de diagnose PDS kan ik niets, dat zeggen artsen alleen als ze het gewoon niet weten..Anoniem8 juli 2014 om 14:43Absoluut een bezig houdertje dat PDS, zo staat het ook op internet.
Wel ben ik sinds een paar dagen beter gaan kouwen dus echt een seconden op een hap, en langer wachten tot ik weer iets eet vooral vis, groenten, en wat aardappelen valen bij mij erg goed.
savonds een thee en ik heb nu al bijna een top week, maar dit kan uiteraard weer zo omslaan ik heb toch een bepaald ritme opgebouwed met eten.
Helaas toch leuk om iemand te zien met dezelfde klachten, helaas ga je van alles in je hoofd halen met al die enge verhalen om je heen.
Succes in ieder geval, Pantozaol helpt trouwens na het eten aardig.
ReagerenAnoniem23 juli 2014 om 08:15Dat misselijke is zo herkenbaar. Ik heb nu al 4 jaar last van buikpijn en misselijkheid. Maar de misselijkheid was nooit zo erg als nu.. ik heb zo vaak dat ik echt kotsmisselijk ben en niet weet hoe ik moet gaan liggen of doen. Het is vooral erg vervelend als je iets leuks aan het doen bent met vrienden of iets anders leuks. Daar gaat je goeie zin gewoon echt van over. Begin dit jaar heb ik de buikgriep gehad (dacht ik ). 4 weken geleden dacht ik ook weer dat ik de buikgriep had omdat ik me zo beroerd voelde. En nu weer.. maar ik weet dus niet of het telkens de buikgriep was of iets anders.. want de rest in dit huis heeft al die keren nergens last van gehad. Zou raar zijn als ze steeds niet worden aangestoken.. van je zo beroerd voelen word je ook echt depri van. Je kan niet eens meer fatsoenlijk leuke dingen doen.
Reageren