- Clef18 februari 2013 om 11:25
Hallo,
Ik zat al geruimte tijd met het volgende: met periodes van ongeveer een maand heb ik veel last van een lichte misselijkheid. Niet zo erg dat ik moet overgeven of niet kan functioneren maar wel zo vervelend dat ik me de hele dag niet lekker voel. Wat kenmerken die ik heb:
– winderig
– zweet tussen de bilnaad
– misselijk in de buik gedurende de hele dag, maar ’s ochtends meestal erger dan ’s avonds. Het gevoel wat je ook hebt als je ergens heel erg zenuwachtig voor bent (dat is echter niet aan de orde)
– een half uur na het eten moet ik al naar de wc
– na ongeveer een maand verdwijnt het. Ik heb me nu 2 maanden goed gevoeld maar het is weer teruggekomen. Dit is nu de 3e keer sinds juni
– door die misselijkheid totaal geen honger. Ik kan leven op 4 broodjes per dagDat laatste baart mij ook zorgen. Ik heb een enorm ondergewicht (man, 1,93 en 65kg). Ik heb al verschillende pogingen in mijn leven gedaan om bij te komen, maar tot nu toe zonder resultaat. Doordat ik nu waarschijnlijk weer een periode krijg waarin ik weinig kan eten val ik gegarandeerd weer een kilo of 2/3 af.
Beide periodes van misselijkheid heb ik de huisarts bezocht die mijn bloed heeft onderzocht. Beide keren geen resultaat (alle waardes waren in orde). Omdat vervolgens de misselijkheid steeds overging nadat ik na een week of 2 een vervolgafspraak had, heb ik destijds samen met de huisarts besloten het even aan te kijken met de hoop dat het niet terug zou komen maar dat is nu dus helaas weer wel het geval.
Ik heb al een hoop op internet gezocht en zit daardoor te denken aan PDS, maar omdat daar (voor zover ik weet) geen remedie tegen is wil ik voorlopig toch even verder zoeken. Ik heb dat jullie me op een goed spoor kunnen zetten.
bedankt
4 reactiesReagerenAnoniem23 februari 2013 om 11:46Al eens Omeprazol geprobeerd?
ReagerenInez5 maart 2013 om 22:29Misschien helpt Iberogast zijn druppeltjes ik had dezelfde klachten en neem nu alleen nog s’morgens de druppels in. Het is homeopathisch maar wel erkend als geneesmiddel!
ReagerenClef2 april 2013 om 07:38Bedankt voor jullie reacties. Iberogast geprobeerd, dit helpt niet. Omeprazol niet, maar gezien de mogelijke bijwerkingen doe ik dit ook alleen in overleg met een arts. Inmiddels is de ergste periode (die ongeveer 1 maand heeft geduurd) van misselijkheid weer voorbij. Aangezien dit al veel vaker is gebeurd zal het ook nu wel weer terugkomen. Ik ben daarom inmiddels ook onder behandeling bij de huisarts geweest. Bloedonderzoeken en ontlastingsonderzoek hebben niks opgelevert (niks geks aan te zien, ziet er allemaal prima uit). Daarom heeft de huisarts me nu doorverwezen naar de internist waar ik morgen heen moet. We zullen zien…
Reagerennathalie23 juli 2013 om 17:38Cleef,
Heb je ondertussen al nieuws?
Ik zelf heb een paar keer per jaar ook zulke periodes van misselijkheid en amper kunnen eten.Hopelijk gaat het ondertussen beter met je.
Grt
Reageren