Zoeken Vraag het forum

spierpijn door pantomed

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Hoe lang ben je ermee gestopt?

Anoniem 2

Ik ben er al zeker 6 maanden mee gestopt. Ik heb ook het gevoel dat de spieren niet willen ontspannen wat de pijn verergert.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal dat toch niet van de pantomed zijn

Reageren
    Dollie

Ik heb dit ook. Spierpijnen vooral in mijn benen. En ik denk ook, ben er bijna zeker van dat dit door de pantomed komt. Ik heb 3 doosjes uit genomen, ondertussen 2 maanden er mee gestopt. Als ik hier zo lees, kan dit nog lang blijven aanhouden 🙁 Kan iemand raad geven om die verschrikkelijke  spierpijn te stoppen ?

Reageren
    Catootje

@Dollie, medicijnen zorgen onder andere voor verlies van vitaminen en mineralen. Maagmiddelen onder andere Q10, B12 en ijzer maar nog veel meer stoffen en hoe langer je gebruikt, hoe erger het wordt. Q10 is belangrijk voor de energiehuishouding en voor je spieren. In elk geval dus Q10 gebruiken. Ubiquinol werkt wat sterker. Daarnaast nog wat andere voedingssupplementen maar vraag advies. Een kinesioloog kan testen wat jouw lichaam nodig heeft. Een goede multi zou ook schelen maar dan eentje van de betere vitaminezaak.

Veel mensen hebben een tekort aan maagzuur, waardoor een slechtere vertering, waardoor zuurbranden en andere klachten. Maagmiddelen verergeren eigenlijk het probleem.

Reageren
    Dollie

@Catootje dankuwel voor  de nuttige info. Ik heb geïnformeerd bij de apotheker naar supplement Q10. Ik neem het nu reeds gedurende 1 week en het helpt wel. Waarom weten dokters dat niet ? Hoe lang zou ik dit moeten blijven nemen ?

Reageren
    Catootje

Omdat artsen opgeleid zijn in de medicijnen. Jammer dat er verder weinig aandacht voor is. Is trouwens onder andere Q10. Denk ook aan andere stofjes. Op internet kan je vinden welke medicijnen voor welke depletie kunnen zorgen. Ben zelf geen deskundige. Wijs liever iemand de weg. Een natuurgenezer of orthomoleculair therapeut zou verder kunnen adviseren. Zo iemand kan naar je hele gezondheidstoestand kijken. Ook wat maagzuurproblemen. Of vraag bij de betere vitaminezaak. Slik zelf langere tijd Ubiquinol, een bepaalde vorm van Q10. en in een redelijk hoge dosis. Zonder Q10 gaat m’n tandvlees terugtrekken. Zeker bij het ouder worden maak je minder van dat stofje aan.

Reageren
    Zer

Het blijf rotzooi!

Reageren
    Val

Hallo, ik heb net dezelfde klachten. Hoe ben je gestopt?

Reageren
    Anoniem

Zelf moet ik twee maal 40 mg pantomed nemen omdat in een slokdarmontsteking heb graad D met Barett en een maagbreuk.
    Ook heb ik geen galblaas meer. Nu zou ik doodgraag stoppen met zuurteremmers omdat ik daar een zeer opgezwollen buik van krijg en heel lastig van wordt. Ook ben ik een loper en merk veel meer spierpijn. Let ook enorm op mijn voeding. Tips altijd zeer welkom

Reageren
Reageer op: spierpijn door pantomed
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.