Bloed bij ontlasting

Hoi,
    Ik ben 13 jaar. En ik heb bloed bij ontlasting, buikpijn heb ik niet. En ik krijg ook geen buikpijn terwijl ik in de wc zit. Hoe kan dit komen? Is het best om naar huisarts te gaan? Ik ben echt bang voor ziektes!

Reageren

Bloed bij de ontlasting kan door een inwendige of uitwendige aambei komen. Ook een anusscheurtje zou kunnen. Is er niets te zien aan je anus?

Reageren

Ik weet het niet, het jeukt wel soms.

Reageren

Hoe voelt een anusscheurtje eigenlijk? Ik krijg nergens pijn als ik aan het poepen ben.

Reageren

Ik heb net gepoept en ik voel toch wel iets, misschien is dat ergens bij de anus een snijdende gevoel, soort van. En het is zeker dat bloed niet gemengd is met de ontlasting. Als ik het met toilet papier veeg is het bloed weg. Ik heb ook een hard/dik ontlasting.

Reageren

Er zijn twee mogelijkheden zoals ik al zei:
    een aambei of een anusscheurtje. Kijk eens met een spiegel naar je anus of er iets te zien is.

Reageren

Dat heb ik gedaan en er was niet echt goed te zien. Maar ik heb nu toch wel een snijdende gevoel daarin.

Reageren

Dan zal het waarschijnlijk een scheurtje zijn.
    Ga even langs bij je huisarts. Die kan je een antibacteriële zalf voorschrijven

Reageren

Het kan toch geen darmbloeding of maagbloeding zijn als het niet gemengd is met de ontlasting? Ik heb nog niet aan mijn ouders verteld omdat ze veel te veel zorgen gaan maken en ergere dingen gaan denken.

Reageren

Dat is niet erg waarschijnlijk.

Reageren

Mijn poep is gewoon normaal kleur als vroeger, als er nog bloed bij ontlasting zit zal ik tegen mijn ouders vertellen. Ik vind het toch wel goed om naar huisarts te gaan.

Reageren

Dat is verstandig van je.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Bloed bij ontlasting

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe