Raar gevoel rond maagkuiltje

Hallo,

Ik ben een meisje van 19 jaar. Ik ga morgen op vakantie dus vandaar dat ik nu vraag of jullie een idee hebben. Ik heb nu een tijdje last van een zeurende pijn rond me maagkuiltje. Echt in het midden onder me borstbeen. Het wordt lijkt wel erger als ik lig en zakt een beetje af als ik eet. Maar verder is het continu aanwezig. Het is moeilijk te beschrijven wat ik precies voel maar een beetje als een ballon in me bovenbuik. Als ik me buik uitzet en als ik er op druk steekt het. En als ik opsta krijg ik ook een heel raar gevoel daar. Verder ben ik niet misselijk en eet ik gezond.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?

Reageren

Het kan je maag zijn die opspeelt.
    Heb je je misschien wat druk gemaakt voor en over de vakantie?

Reageren

Bedankt voor de reactie!

Het is wel begonnen tijdens stres maar nu de stres weg is is het niet afgenomen. En voor de vakantie ben ik niet gestrest gelukkig.

Reageren

Je maag heeft even iets langer nodig om weer tot rust te komen. Gebruik eens een maagzuuremmer zoals rennie of gaviscon. De vakantie zal je goed doen..

Reageren

Maar het zit niet echt op de plek van me maag. Het is echt in het midden onder me borstbeen en niet links. Kan het dan wel me maag zijn?

Reageren

Precies op die plek zit de overgang van de slokdarm naar je maag via de maagportier. En die geeft in de regel deze klachten.

Reageren

Heb pijn op plaats zwaardvormig aanhangsel,slaap slecht,voel me slecht en laveloos,pijn zat eerst in bekkenbodem,daarna linkeronderbuik,dan linkerborst,en hartkloppingen,dan verplaatst de pijn zich weer naar zwaardvormig aanhangsel,dacht dat het mijn hart was,hart filmpje was goed,bloed was goed,moet ook heel diep ademhalen en zuchten,wat zou dit kunnen zijn,stress?

Reageren

Ja, dat zijn klachten die heel goed bij hyperventilatie passen. Door stress/spanningen/angsten dus

Reageren

Heb ook veel op het zwaardvormig aanhangsel zitten duwen dat is natuurlijk ook niet goed,ik weet dat het maagklepje ook niet helemaal sluit,maar zou dit alles stress kunnen zijn

Reageren

Ja dat kan

Reageren

Werk nu halve dagen,heb elke dag die pijn erg vervelend ook vaak,afwezig met gedachten en wazig zien zijn dit allemaal stress symptomen,ook moeilijk om met iemand rustig te praten,voel me dan ongemakkelijk.

Reageren

Erg bedankt voor uw antwoorden stelt me wel wat gerust

Reageren

Het lijken idd typische stress/spanningsklachten te zijn

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Raar gevoel rond maagkuiltje

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe