Zoeken Vraag het forum

Steken in rechteronderbuik en lage rugpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Mijn dochter is 12, en heeft nu al 2 maanden last van steken in haar rechter onderbuik, aantal keren naar de eerste hulp gegaan, maar na bloedonderzoeken, urineren in potje, en onderzoek van de ontlasting in de laberotoruim,..

Heeft mijn dochter nog steeds pijn hier thuis, en de lage rugpijn heeft ze sinds vandaag, heb de HA en Ziekenhuis gebeld, maar die zeggen geduld hebben, en dat het niks gevaarlijks is, en dat ze gewoon moet gaan slapen en thee drinken etc..

Wat zou het kunnen zijn?

– Ter info.
    Ze heeft een vergrote lever/milt van 2cm, maar dit is niet ernstig of levensbedreigend volgens de doktoren.

Tevens is er via haar anus, een clysma uitgevoerd..

Maar, wat ik de laatste dagen merk, is dat eten van 4 dagen terug, dat mijn dochter dat nu pas uit poept.. (Erwten).

Dank alvast..

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ter aanvulling: Ze overgeeft soms 2 x, gister niet, maar eergisteren en vandaag weer wel..

Reageren
    Tandor1

Lijkt toch op problemen met haar darmen. Kan een obstructie zijn. Ik zou terug gaan naar de huisarts en een verwijzing voor de kindersarts vragen. Nader onderzoek lijkt aangebracht.

Reageren
    Anoniem

Ik heb het geprobeerd, heb de nacht huisarts gebeld, en die zegt, dat het gevoelige darmen zijn, omdat de doktoren en kinderarts haar bloed heb onderzocht, maar in de ziekenhuis hebben ze geen CT of MRI scan gedaan..

Zal ik toch maar naar de eerste hulp gaan?
    Ze huilt hevig, en wilt niet echt mee werken als ik zeg adem rustig in en uit, ze probeert het, maar daarna huilt ze weer, en wilt ze met rust gelaten worden..

Pff.

Bedankt voor u reactie trouwens.

Reageren
    Tandor1

Als je het gevoel hebt dat de klachten vandaag erger zijn geworden dan voorheen kun je overwegen om naar de SEH te gaan.

Reageren
    Anoniem

Beste Tandor,

Ik heb haar spijsvertering thee gegeven, en ze slaapt nu rustig, af en toe maakt ze lichtje schokjes, maar ze wordt niet wakker gelukkig.

Ik laat haar nu goed uitrusten, en zie morgen hoe het verder gaat, hopelijk komt het niet terug, want de gaat en komt onverwachts soms.

Hartelijk dank voor je reactie, ik laat je de status van morgen en de komende dagen weten.

Trusten alvast!

Reageren
Reageer op: Steken in rechteronderbuik en lage rugpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.