Zoeken Vraag het forum

Pijn aan rechteronderbuik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Valentijn

Beste …,

Ik heb iets minder dan 3 weken geleden enorme pijn gekregen aan mijn rechtsonderbuik. Ik was naar het ziekenhuis gegaan, en het bleek na bloedprikken en een echo dat het “lymfadenitis mesenterica” is. Dat is een ontsteking aan de dikke darm (door bijvoorbeeld voedsel). Omdat ik 16 jaar ben worden mijn lymfeklieren groter, en die duwde dus tegen mijn ontsteking. Het deed enorm veel pijn en ik was blij dat het na 1.5-2 weken ook over was.

Ik had gister erg harde ontlasting die niet eruit wou komen. En toen, gisteravond, dus 3 weken na die ontsteking had ik pizza gegeten. Een helft met tonijn en ui, en de andere helft met paddenstoelen, ham en truffelmayonaise. Ik kreeg na de pizza al redelijk snel pijn, op dezelfde plek. Ben gaan slapen, werd om 23.30 uur wakker en heb dan ook erg, erg vaak overgegeven. Ik heb in totaal wel 10 keer gekokhalst (waarbij na 4 keer er nog maar weinig uit kwam).

Het is nu 12:00 uur, dus 12 uur nadat ik overgaf. Mijn buik doet nog steeds best wel zeer (niet meer zo’n zeer als vanacht, maar het is best pijnlijk). Kan iemand mij alsjenlieft helpen met beantwoorden wat het zou kunnen zijn?

Dus:
    -3 weken geleden “lymfadenitis mesenterica” gehad, waar ik na 2 weken van genas
    -Gisteren harde ontlasting die niet eruit wou komen
    -Gisterenavond, na pizza hebben gegeten weer buikpijn en veel overgegeven
    -Nu geen eetlust
    -Nu nog best veel pijn op dezelfde plek als mijn onsteking destijds (de “lymfadenitis mesenterica”).

Zou het kunnen dat de plek nog gevoelig is…? Of heb ik wéér een ontsteking? Of heeft de harde ontlasting er iets mee te maken? Ii zou het enorm waarderen als iemand een antwoord heeft. :'(

Met vriendelijke groet,

Valentijn

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als ik zo kijk wat er op de pizza zat, was dat niet het beste idee, zo kort na de ontsteking. Ik raad je aan om morgen toch even de huisarts te bellen

Reageren
    Valentijn

Beste John,

Bedankt voor uw bericht. Ik zie uw bericht nu pas, maanden later. Ik heb sindsdien niet meer pijn gekregen op dezelfde plek, of overgegeven. Hier ben ik erg blij mee.

Ik had besloten niet naar de huisarts te gaan omdat corona net nieuw was en dat spannend vond bij ziekenhuizen… desondanks is alles genezen en heb ik er geen last meer van.

Wel ben ik soms als ik mij misselijk voel / buikpijn heb erg bang om weer hetzelfde te krijgen; wat ik had deed namelijk ontzettend veel pijn en ik vind overgeven vreselijk. Naast dat gaat alles goed. Bedankt voor uw bericht! 🙂

Reageren
Reageer op: Pijn aan rechteronderbuik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.