- Anoniem23 februari 2016 om 21:17
Ik zal eventjes mijn verhaal doen. Misschien dat jullie me kunnen helpen of advies kunnen geven.
2 weken geleden werd ik wakker met heftige steken rechtsonder/zijkant van mijn buik. Ik ben daar 5 dagen later mee naar de huisarts gegaan, omdat ik het niet vertrouwde. Ik dacht eerst dat dit van de lever zou komen doordat ik een behandeling onderga met isotretinoïne. Ik ben ogenblikkelijk met deze behandeling gestopt en er is bloed geprikt. Het bloed was goed, geen afwijkende leverwaarde.
De huisarts wist mij niet te vertellen wat ik had en na nog 2 bezoeken aan de huisarts heb ik vandaag een echo gemaakt(kon eigenlijk pas over 3 dagen). De uitslag hiervan krijg ik over 2 dagen.
Ondanks laxeermiddel dat de huisarts mij na mijn 3de bezoek heeft voorgeschreven lijkt mijn ontlasting alleen maar minder te worden. Opmerkelijk hierbij is dat ik een overmatige drang heb om te eten, ondanks dat ik buikpijn krijg rechts in de buik nadat ik gegeten heb(ook na laxeermiddel). Plassen gaat wel zonder problemen en ik drink op dit moment 2 tot 3 liter water per dag vanwege een hele droge mond gecombineerd gaande met een bittere smaak. Ik voel me verder niet ziek. Wel heb ik verschrikkelijk veel pijn als ik in de auto over drempels rijd en ben ik na 50 meter lopen buiten adem. Als ik veel actief ben neemt de pijn in mijn buik toe. Ik ben tevend 18 jaar en weet mezelf na 2 weken pijn geen raad. Tevens verplaatst de pijn soms enkele momenten naar linkd in de buik.
De pijn lijkt iets erger te worden en ik begin zo langzamerhand bang te worden voor een blindedarmontsteking.
Iemand enig advies of een suggestie over de mogelijke oorzaak hiervan of om deze te achterhalen. Op dit moment doet het zo’n pijn dat ik het liefste de gok zou nemen om het wormvormig aanhangsel eruit te laten snijden en de proef dan maar op de som te nemen of dit de klachten veroorzaakt. Tevens heb ik het idee dat mijn huisarts mijn klachten niet serieus neemt(aangezien ik in eerste instantie een week moest wachten op een echo).1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 februari 2016 om 21:29Een blinde darm ontsteking zou kunnen. Maar de isotretinoine zou ook dit soort klachten kunnen veroorzaken. Het komt weliswaar maar zelden voor, maar ze kan een darmontsteking (colitis) veroorzaken.
Als de klachten aanhouden en de echo niets laat zien, vraag dan om een verwijzing naar de MDL arts.
Reageren