Zoeken Vraag het forum

Aanhoudende klachten na helicobacter pylori

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter (huisarts)

Zou het kunnen dat de heftige antibiotica kuren je darmflora nog (verder?) hebben verstoord?
    Misschien een idee om na dit soort “eradicatie-kuren” een periode PRO- biotica te nemen. Het kan de bacterieflora in je darmen weer herstellen, en die bacterieen heb je nodig voor een goede vertering.

Zorg er dan wel voor dat je pro-biotica koopt die 8-12 bacteriestammen bevatten…Dus een yoghurtje met maar 1 stam (de Lactobacillus) is niet genoeg.

Peter (huisarts)

Zou het kunnen dat de heftige antibiotica kuren je darmflora nog (verder?) hebben verstoord?
    Misschien een idee om na dit soort “eradicatie-kuren” een periode PRO- biotica te nemen. Het kan de bacterieflora in je darmen weer herstellen, en die bacterieen heb je nodig voor een goede vertering.

Zorg er dan wel voor dat je pro-biotica koopt die 8-12 bacteriestammen bevatten…Dus een yoghurtje met maar 1 stam (de Lactobacillus) is niet genoeg.

Reageren
    Johan

Nu een weekje aan de antibiotica en heb helemaal nergens meer last van. Na 1 dag was dat al zo.

En verder voel ik er helemaal niks van. Het zijn behoorlijk angstaanjagende reacties hierzo.

Misschien voor de mensen die klachten blijven houden. Zijn jullie schildklier patiënt? T3 – liothyronine of Cytomel medicijnen LIJKEN dit te doen

Ik heb een aantal jaar geleden dit medicijn genomen, het wordt in de sport gebruikt in hele hoge dosissen om heel snel vet kwijt te raken (slecht, ik weet het). Ik kreeg toen ook die aanvallen van steken en pijn. Toen naar de dokter geweest, volgens hem was het waarschijnlijk stress

En nu weer. 2 weken geleden neem ik de t3 en binnen een week was ik zo goed als gesloopt door de pijn.

Na te googlen want dit was zo een specifieke pijn en herkende het van de vorige keer lijkt er een verband te zijn met de bacterie en schildklier medicijn volgens sommige onderzoeken

Ben naar de dokter gegaan en getest en antibiotica en maag pillen gekregen. Heb eigenlijk niks verteld over de t3 en zo in de prullenbak gegooid. Lijkt mij een probleempje opgelost zo.

Ik zeg niet dat het zo is. Ga naar de dokter. Misschien weet je dokter ook niet dat er een verband is.

Ik persoonlijk weet zeker dat er VOOR MIJ een verband was. Misschien helpt het iemand

Reageren
    fie

Dag Fred, hoe gaat het ondertussen met jou? Heb je nog klachten na de eradicatie van Helicobacter Pylori? Ik ben namelijk 8 maand na de kuur en ik heb nog steeds last van zuur in mijn mond dagdagelijks. Het is LPR ( zurig gas) dat omhoogkomt en staat in literatuur veelvuldig beschreven post eradicatie HP. Ik vraag me af of er nog mensen zijn met deze klachten? Groetjes

Reageren
Reageer op: Aanhoudende klachten na helicobacter pylori
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.