- Haaid de Shalaami4 augustus 2011 om 08:13
Beste,
Twee jaar geleden is bij mij de bacterie H.Pylori geconstateerd.
Omdat ik een hardnekkige variant had heb ik tot twee keer toe antibiotica (Pantopac) moeten slikken. Een keer een maand en een keer een half jaar, tezamen met maagbeschermers (Omeprazol).Na goed een driekwart jaar aan het sukkelen te zijn geweest kwam eindelijk het goede nieuws dat de bacterie uit mijn lichaam was.
Ik ben begonnen met afbouwen van de Omeprazol van 20mg naar 10mg om er vervolgens mee te stoppen.
Helaas,… zodra ik stop met het innemen van Omeprazol komen de maagklachten weer binnen een paar dagen terug.
De maagklachten bestaan uit brandend maagzuur en maagzuur”aanvallen”.Ik heb overlegd met mijn huisarts die me vertelde dat mijn maag te veel maagzuur aanmaakt en Omeprazol gaat dat tegen. Die verminderd het maagzuur zodat ik geen last heb van het brandende maagzuur.
Volgens mij is dat niet helemaal waar, maar goed ik ben geen dokter.
Echter lukt het me de afgelopen jaar dus niet om met Omeprazol te stoppen. Na enkele dagen komt de maagzuur terug.
Zodra ik Omeprazol weer slik is er niks aan de hand.Nu ben ik erg bang dat mijn maag, door het lange slikken van de Omeprazol “lui” is geworden.
Maar ik zou wat graag van de Omeprazol af willen.
Is er iemand die dit herkent of ook mee heeft gemaakt?
Is er iemand die een mij tips kan geven hierin om toch te kunnen stoppen met de medicijnen?Ps. ik ben vanaf afgelopen maandag 01.08.2011 gestopt met Omeprazol. Gisteren (woe 03.08) heb ik s’avonds weer last gekregen. Ik heb i.p.v. Omeprazol gisteravond twee stuks kauwtabletten “Maalox Plus” genomen en tot op heden geen last meer gehad.
Maar we juichen nog niet te hard.Bij voorbaat dank voor alle reacties!
3 reactiesReagerenThijmen4 augustus 2011 om 09:06Even een kort vraagje: waarom is het alles of niets, dus stoppen of doorgaan? Waarom wordt er niet gekozen voor langzaam afbouwen zodat de maag de tijd krijgt haar eigen gezonde evenwicht te hervinden? En nu ik toch bezig ben, pas je je voeding ook aan, of eet en drink je alsof het een lieve lust is? Dat de maag zoveel klachten geeft, is vaak ook een teken dat wat er in de maag komt niet al te best is. Zorg voor de maag is derhalve wat je volgens mij nu nodig hebt, in plaats van jouw rigide regime. Maar dit is mijn mening.
ReagerenHaaid de Shalaami4 augustus 2011 om 10:07Beste Tijmen,
dank voor je reactie.
Ik probeer altijd af te bouwen en geleidelijk aan te stoppen. Dat is beter dan abrupt stoppen met medicijnen van het een op het andere moment.
Ik heb mijn voeding aangepast. Ik eet niet te vet, niet te gekruid en ik drink nog amper dranken met koolzuurhoudende dranken, koffie en alcohol.
Tevens eet ik wat kleinere porties en niet voordat ik naar bed ga.
Reagerenchiefster29 maart 2012 om 12:03volgens mij heb je de bacterie gewoon nog gewoon weer een keer laten onderzoeken en heb je daabij nog spierpijn en andere klachten ??
Reageren