Zoeken Vraag het forum

Maagklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Aat

Ik heb sinds anderhalf tot 2 weken last van mijn maag. Het begon met misselijkheid en weinig eetlust. Medicijnen tegen misselijkheid gekregen voor een week. Daar inmiddels mee gestopt en niet meer misselijk. Alleen had ik nogwel last van een gevoelige maag. Maar geen maagzuur of zure oprispingen.
    Uit voorzorg pantoprazol 40mg per dag ingenomen om mijn maag te beschermen. Zit nu op dag 5, alleen weet ik niet of ik er wel verder mee moet gaan of mee moet gaan stoppen. Ik wilde het een week aanhouden maar weet niet of dit handig is. Zou graag advies hierover willen. Alvast bedankt!

12 reacties
    Reageren
    Suzan

Zou je dat niet beter met je huisarts kunnen bespreken?

Reageren
    Aat

Omdat ik uit voorzorg pantaprozol inneem. Heb dit niet overlegd met mijn arts.

Reageren
    Suzan

Reden te meer om het wel met je arts te overleggen. Die kan dossier opbouwen of up to date houden als je met medicatie experimenteren gaat zonder te overleggen.

Reageren
    John (moderator)

Het zijn in ieder geval maagklachten. Niet zo verstandig om op eigen houtje pantoprazol te gaan gebruiken en dan ook nog 40 mg. Als je verder geen klachten meer hebt, stop er dan mee. Eerst even 3 dagen 20 mg nemen en dan stoppen

Reageren
    Aat

Zal ik doen. Moet ik dan een halve tablet innemen van die 40mg? Heb geen 20mg los namelijk.

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat is niet goed. Doorgaans mag je ze niet breken

Reageren
    John (moderator)

Je kunt het ook anders doen: om de dag een van 40 mg nemen

Reageren
    Aat

Oke dus morgen niets innemen, donderdag weer wel. En vervolgens stoppen als ik het goed begrijp.

Reageren
    John (moderator)

donderdag nemen en zaterdag nog nemen

Reageren
    Aat

Dus afbouwen. Ook al heb ik het maar 5 dagen ingenomen?

Reageren
    John (moderator)

dat zou ik wel doen

Reageren
    Aat

Ga ik doen. Bedankt voor het advies!

Reageren
Reageer op: Maagklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.