- Nathan12 juni 2016 om 12:35
Hallo,
Ik heb sinds een jaar last van maagklachten. Hiervoor heb ik al eens een maand Pantoprazol Sandoz 40mg geslikt. Dit heeft geleid dat ik een tijd geen klachten meer had. Nu heb ik deze klachten weer, hiermee ben ik opnieuw naar de huisarts gegaan en de dokter heeft me hetzelfde voorgeschreven, dit hielp. Maar na een kleine maand heb ik er weer last van.
Het is vooral boeren en pijn in de bovenkant van de maag. Ook komt er vaak bij het boeren zuur in mijn keel.
Ik had dit vroeger voornamelijk door uit te gaan en veel te drinken, hierbij rookte ik ook.
Maar nu zijn het examens en heb ik al een hele tijd niks meer gedronken van bier.
Ik rook zo een twee to vijf sigaretten per dag. Tijdens de examens drink ik ook redelijk wat koffie.
Maar ik drink nu al twee dagen geen koffie meer, soms zelf geen enkele sigaret per dag en toch blijft deze pijn er.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, aangezien de medicatie niet helpt.
Roken zorgt hier voor een deel voor, maar ik kan me niet voorstellen dat twee sigaretten er zo voor zorgen dat deze pijn niet stopt.Iemand die suggesties heeft of weet wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 juni 2016 om 12:49Gebruik je de pantoprazol nog steeds?
Ga in ieder geval terug naar de huisarts. Vraag dan om een verwijzing voor de MDL arts.
ReagerenAnoniem12 juni 2016 om 13:01Ik ben een kleine week gestopt met het gebruik hiervan. Maar de pijn blijft komen.
Kan stress een mede-oorzaak hiervan zijn?
Ik ben 20jaar en zit in het 2de hoger en met de examens drink ik wel vaak koffie, heb ik weinig slaap, rook ik 2-5 sigaretten per dag, heb ik ook zeker stress.Maar net als vandaag heb ik een sigaret gerookt, nog geen koffie gedronken. Dus het enige wat ik geloof is dat het door die sigaret komt, maar door een sigaret meteen deze pijn vind ik zeer raar.
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2016 om 13:10Nathan12 juni 2016 om 13:17Nja, ik zal er nog eens mee naar de dokter gaan. En voor dat ik bij de dokter ga opnieuw pantoprazol slikken, ik heb nog twintig pilletjes over. Maar van de dokter moest ik het maar een maand nemen.
Reageren