Darmklachten

Mijn naam is marie en ben 25 jaar. Sinds een paar maanden woon ik in zuid-italie.
    Sinds ik hier woon heb ik erg last van mijn darmen. Het komt vooral na 2 a 3 uur na de maaltijd opzetten en het uit zich in krampen en winderigheid. De ene keer doet het zo pijn dat ik in elkaar moet zitten het andere moment valt het mee.

Nou vraag ik me af kan het door de verandering van de voeding komen? Gaat dat vanzelf over namate mijn lichaam hier aan gewend is.
    Evt kan ook door het water komen maar daar ontkom ik hier helaas niet aan. Ik drink geen water uit de kraan maar kook wel met het water.
    Hoop dat u mij tips kan geven.

Groetjes Marie

Reageren

Ter extra informatie
    Ik heb geen veranderende ontlasting patroon maar wel wekelijks slijm bij de ontlasting.

Hopelijk herkend iemand zich want ik ben best radeloos

Reageren

Beste,Marie,

Als ik jou was zou ik om te beginnen is het denk ik verstandig om naar de dokter gaan.

Groet Gerrit

Reageren

Bedankt voor u reactie, ik kan pas over 3 maanden naar de dokter in nederland. Hoop dat er iemand tot die tijd mij iets wijzer kan maken en evt tips heeft.

Reageren

Hai, Italianen bereiden alles met olijfolie. Misschien dat het daar aan ligt. Waar bereid jij in Nederland je eten mee?

Roos

Reageren

In nederland gebruikte ik ook altijd olijfolie ipv boter. Zelf dacht ik eerst dat het aan zuivelproducten lag maar dat blijkt achteraf toch niet, omdat ik dagen geen zuivel heb gehad en toch krampen. Ben nog steeds zoekende

Reageren

Ik ben geen arts, maar ik denk dat je het toch moet zoeken in de voeding. Andere kazen, pasta, misschien veel verser dan je gewend bent?
    Kimmie

Reageren

Hoi, kan het spanning zijn?

Reageren

Bedankt voor jullie reactie.
    Spanning heb ik op het moment niet. Zelf denk ik ook dat ik in de voeding moet zoeken maar zou het kunnen zijnn dat je na een bepaalde tijd er geen last meer van hebt? Dat je lichaam er aan gewend is geraakt?
    Weet iemand dat?

Reageren

Hoi, heeft het slijm een kleur? Of transparant?
    Daantje

Reageren

De slijm is transparant. Bedankt voor de info.

Reageren

Hi allemaal,

Ik heb onderhand 5 week lang last van darmklachten. Eigenlijk is het enige symptoom pijn. Een doffe zeurende pijn, vaak rechts, niet scherp en ook geen kramp. Ik heb weldelelijk eetlust, alleen moet ik helaas oppassen met wat ik eet, want sommig voedsel verergt de pijn. Ik heb ook geen koorts of misselijkheid/braakneigingen. Scheelt weer. Echter maak ik me onderhand wel een beetje zorgen.

Ik zit momenteel voor mn stage in Berlijn en ik heb al twee keer een huisarts langslaten komen, de eerste stelde gastritis vast omdat het toen leek alsof de pijn in mn maag zat, toen heb ik antiobiotica gekregen omdat ik ook lichte koorts had. De tweede huisarts, twee week later, stelde niks vast en vertelde dat ik nog last had van mn darmen vanwege de Amoxiciline kuur die voor niks nodig was. Echter is dit nu ook bijna 3 week later en heb nog steeds last. Vooral als ik op mn buik lig in bed, dan wordt het erger. Ik verga er niet van en kom de dag goed door maar ik merk dat t niet goed is, ook maken mn darmen een enorm kabaal soms, veel borrelen en voel soms de gassen fysiek etc.

Ik eet opzich normaal, niet supergezond maar ook niet ongezond, ik krijg genoeg vitaminen en mineralen binnen en eet niet vaak vet of zoet, zeker nog minder sinds de klachten. Heeft iemand dit ook gehad? Weet iemand wat het is en of het inderdaad vanzelf overgaat? Heb nog gedacht aan blindedarmonsteking maar dat lijtk me ook niet, de klachten worden namelijk niet erger. Ik heb eenmalig erge kramp gehad dat ik niet rechtop kon lopen 3 week terug, maar dat was na het poepen en met een uurtje weer weg.

Reageren

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen.
    Je zou een maagbacterie opgelopen kunnen hebben. Maar dat zou nader onderzocht moeten worden door een MDL arts

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Darmklachten

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe