Zoeken Vraag het forum

Darmkrampen op vakantie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Callias

Hallo ik ben nu al een week op vakantie in het zuiden van Portugal en ik heb sinds gister redelijk pijnlijke darmkrampen.
    De pijn zelf bevindt zich in het midden van mijn buik dus niet onder mijn middenrif of bij mijn onderbuik. Zodra ik krampen krijg is dit wel bij mijn onderbuik.
    De dagen hiervoor heb ik gewoon mijn normale hoeveelheid gegeten.

Ik heb steeds het gevoel alsof ik onwijs naar de wc moet, Soms lukt het wat makkelijker en soms moet ik erg mijn best doen om iets eruit te krijgen.
    Het is dan een waterige substantie dat er zeg maar “uit loopt”.

De krampen blijven ook langer dan normaal. Ze kunnen wel een paar minuten aanhouden en dan weggaan. Een paar minuten later krijg ik ze dan weer.
    Meestal word ik dan ook misselijk door de pijn.

Mijn eetlust is niet echt aangetast, maar het verschilt heel erg. Het ene moment heb ik honger en het andere moment wil ik niet eens aan eten denken (waarschijnlijk door de misselijkheid).

Het is niet dat ik me er onwijs zorgen over maak, maar ik wil toch graag weten wat het is en hoe ik er het snelst vanaf kan komen.

10 reacties
    Reageren
    Noortje

Heb je misschien ongewassen fruit gegeten?

Reageren
    Callias

Wel veel fruit en ook wel afgespoeld onder de kraan, Maar mijn ouders hebben nergens last van.

Reageren
    Callias

Hiermee bedoel ik dat zij ook fruit hebben gegeten

Reageren
    Liekie1982

Dat kan het al zijn.
    Het water in Portugal is anders dan het water dat bij ons uit de kraan komt.
    Heeft u ook van dit water gedronken?

Groetjes,
    Angelique

Reageren
    Callias

Niet hele glazen, maar poets er wel mijn tanden mee en heb vast wel eens wat slokjes naar binnen gekregen..

Als dit zo is gaat dit vanzelf over of is het het beste om naar de dokter te gaan? Ik kijk nog wel even een paar daagjes aan als het dan indd niet over is ga ik even naar de huisarts!

Reageren
    liekie1982

Het.zou daar goed van kunnen zijn.
    Wij nederlanders zijn gewoon niet gewend aan dat water en reageren daar op met diarree etc.
    Een dokter is niet nodig dit gaat vanzelf over.
    Het beste kun je flessen water kopen. Ook voor het tandenpoetsen.
    Je zou evt diarree remmers kunnen halen.

Reageren
    Noortje

Hallo Callias, hoe is het nu met je? Al wat beter?

Reageren
    Callias

Hoi Noortje! Sorry voor het late antwoord, heb niet echt de kans gehad om op m’n laptop te gaan.

Nogsteeds last van krampen, maar minder vaak. Maagpijn ook constant wat ik wel raar vind aangezien ik al een tijd maagbeschermers slik en deze hielpen goed!
    Eetlust is nogsteeds normaal, maar last van misselijkheid vooral NA het eten.
    Ontlasting is half vast, maar komt ook pas met krampen.

Erg irritant dit allemaal, Ik ben al blij dat de krampen wat minder vaak zijn! Denk dat dat komt omdat ik geen last meer van diarree heb.

Reageren

Diarree wordt meestal veroorzaakt door virussen of bacteriën. Deze komen het lichaam binnen door inslikken van besmet water of besmet voedsel. U kunt ook besmet raken door contact met iemand anders die diarree heeft. De virussen of bacteriën veroorzaken een ontsteking van de darmwand. De darmwand kan dan minder vocht opnemen. Daardoor wordt de ontlasting dun.
    Kan het kwaad?

Het is vervelend om diarree te hebben, maar het kan meestal geen kwaad. Wel verliest u veel vocht als u diarree heeft, zeker als u ook nog moet overgeven of koorts heeft. Als iemand te veel vocht verliest, kan het lichaam uitdrogen. Dat kan gevaarlijk zijn. Daarom moet u altijd extra drinken als u diarree heeft.Vooral baby’s en ouderen kunnen snel uitdrogen.

Lees verder: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF22.htm

Reageren
    Callias

Haha Dankje! Heb geen last meer van diarree mijn ontlasting is gewoon vast heb alleen last van pijn en krampen. Ook misselijkheid en dan heer erg na het eten van iets

Reageren
Reageer op: Darmkrampen op vakantie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.