Beukgriep

Hallo,
    Ik ben net terug van vakantie, ik ben 10 dagen geleden ziek geworden vermoedelijk heb ik een oude fles water die al een paar dagen oud in de zon was, ongeveer overdag 38 gr.
    Ik ben de volgende ochtend misselijk geworden en begon ik te overgeven en regelmatige steken in mijn buik, diaree en koorst.
    Ik ben de volgende dag bij de eerste hulp terecht gekomen en heb ik een infuus gehad met een paar medicijnen.
    Nu ben ik terug in Ned en voel nog steeds misselijk, griepperig hoest en af en toe diaree.
    Volgens de assistent huisarts is gewoon een virus en gaat zelf over.
    Kunt u wat advies geven?
    Vriendelijke groeten,
    Fabio.

Reageren

de assistente kan eigenlijk door te telefoon geen diagnose stellen, net zo min als wij hier op het forum.
    maar het zou inderdaad een virus kunnen zijn en dan gaat het vanzelf weer over.
    zelfs een bacterie schijnt na verloop van tijd weer te verdwijnen.
    probeer vooral goed te blijven drinken: water, thee + bouillon.
    neem wat geraspte appel op beschuit, een banaan en wat rijst.
    probeer daarna zo snel mogelijk weer gewoon te eten.
    Maar....als je last houdt(geef het nog een weekje), gewoon de huisarts weer bellen, dan kan er een bloed en ontlasting onderzoek worden aangevraagd.

Reageren

Hallo,
    Bedankt voor uw reactie, het is al de derde week en ben ik nog ziek.
    Ik heb nog last van hoesten en nog misselijkheid.Ik ben naar de huisarts geweest en heb ik 2 antibiotica gekregen voor een verdachte legionella.
    Door de urine test is ook een infectie ondekt.
    Volgende week moet nog voor controle.
    Ik slik al 5 dagen 3 aantibiotica per dag en mijn hoest is nog niet over.
    Mvg,

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Beukgriep

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe