- Nancy26 juli 2011 om 12:07
Ik ben naar Marokko op vakantie geweest en heb daar erg opgepast om geen vlees te eten en alleen water uit flessen te drinken (ik ben eigenlijk bijna nooit ziek normaal).
In marokko kreeg ik aan het einde van mijn trip diaree en zat er echt geen energie meer in mijn lichaam, kon amper nog vooruit komen. Toen maar diaree remmers gehaald en in 1 dag was het gestopt. Ik dacht mooi…daar ben ik snel vanaf.
Een paar dagen later, alweer terug thuis (in spanje dan, waar ik sinds een jaar woon) en daar kreeg ik weer diaree. Paar dagen aangekeken en toch weer aan de diaree remmers gegaan want anders moet ik elke keer binnen een minuut bij het toilet zijn. Toen ging het weer een paar dagen over, maar nu is het dus weer terug.
Nu las ik op het net dat diaree remmers er juist voor zorgen dat de bacterie er niet uit kan. Maar wat moet ik dan doen. Ik moet gewoon werken en ik kan niet elke minuut naar het toilet rennen. Hoe kom ik hier vanaf want onderant voel ik me ook heel slapjes, gewoon geen energie meer om trappen op te lopen.
3 reactiesReagerenik26 juli 2011 om 15:25Wat denk je ervan om eens naar je huisarts te gaan. Het is heel link om zo door te lopen, de bacterie kan zich vermeerderen in je darmen. Als het echt een bacterie is, zal er waarschijnlijk een antibioticakuurtje gegeven worden.
ReagerenBastiaan26 juli 2011 om 20:26Doordat u diarree remmers heeft gebruikt, is de oorzaak afgeremd om uw lichaam op de natuurlijke wijze te verlaten en heeft u het natuurlijke afweersysteem van het lichaam afgeremd en mogelijk geblokkeerd. Hoogstwaarschijnlijk draagt u de infectie nog steeds bij u en is deze zich aan het uitbreiden en verspreiden. Voor de zekerheid zou ik nu naar de huisarts gaan wat normaal gesproken bij diarree niet nodig is voor een antibioticum. En neem nu wel de tijd om volledig uit te zieken, of ga gewoon steeds naar het toilet. De opmerking om de 5 minuten is altijd overdreven omdat dit alleen in de acute fase het geval is, en als u zich aan de regels houdt snel minder zal worden. En na het werk doet u rustig aan gaat u het beste naar huis en op tijd naar bed voor voldoende rust voor een goed herstel.
ReagerenAnoniem4 mei 2014 om 17:32Ik ben net terug uit Marokko en had hetzelfde probleem, todat ik pruimenthee ben gaan drinken en voelde me na 5 kopjes sterke thee al opknappen. Nu na 10 kopjes is alles weer hersteld en is mijn ontlasting weer normaal bruin.
Reageren