Zoeken Vraag het forum

Langdurig diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Geertje

Wie herkent zich in mijn verhaal want ik kan na 9 dagen waterige diarree en niks doen behalve op bed liggen, wel even een positief verhaal gebruiken. Vanaf begin dit jaar ontstond ineens een patroon van snellere ontlasting/diarree in de ochtend. Dat ging op en af dus ik maakte me er niet zo druk om. Ik drink ook koffie op nuchtere maag dus toen ik dat een dagje stopte merkte ik al verbetering. Heb er verder geen aandacht aan besteedt. Inmiddels heb ik nu ineens sinds 9 dagen gele water diareee zeker wel 7/8 keer per dag een beetje. Ik drink alleen nog water en eet licht verteerbaar (brood en crackers) ben 2 kilo hierdoor afgevallen. Ik had wel koorts 38 graden maar verder geen pijn, geen bloed in ontlasting of slijm maar ik was wel licht uitgedroogd en daardoor voelde ik mij slap en slecht. Ik ben inmiddels al beoordeeld door internist heb infuus met vocht gehad, een korte antibioticakuur (met als bijwerking diarree) meegekregen omdat mijn ontlasting op kweek moest. Bloedwaardes zijn goed, kweek blijkt negatief. Wanneer zou dit over moeten gaan en is het raadzaam om yakult te nemen om mijn darmen te helpen of maak ik het daarmee erger. Ik word pas over een week weer terug gebeld door het ziekenhuis hoe het gaat.

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Klinkt als een darminfectie, en voor sommige infectie kunnen dan antibiotica werken..maar antibiotica doen inderdaad ook juist weer kwaad aan de darmen, doordat ze de (ook goede) darmflora verstoren, en daar moet ook het herstel van komen..

Pro biotica kunnen de darmflora weer herstellen, doordat je bacteriestammen als het ware weer “zaait” in je darm.
    Je moet dat wel pro biotica met 8-12 bacteriestammen aanschaffen (dus niet Yakkult oid..). En pas gaan gebuiken NA de antibiotica!
    ps: vermijd even het gebruik van lactose houdende zuivel, want na zo’n periode van diarree raken je darmen overgevoelig voor lactose, waardoor je de diarree in stand kunt houden door melk, joghurt, kwark, kaas, etc.

Reageren
    Geertje

Dank voor uw reactie. Ik had voordat ik dit heb gelezen al wat magere yoghurt met banaan en wat honing genomen en daarna kreeg ik meteen buikpijn aan de bovenkant van mijn buik (maag) ik eet al dagen sober terwijl ik wel
    Trek in van alles heb. En soms ook ineens weer niet. Volgens de bijsluiter van Azitromycine werkt deze kuur nog 5 dagen na stoppen door, vandaag was de laatste dag. Moet ik dan echt nog rekenen op 5 dagen diarree? De kweek was negatief heb ik die antibiotica nou voor niets genomen? Of erger mee gemaakt? Ik word een beetje moedeloos ervan. Ik zit in een drukke periode en lig nu alleen maar op bed door die stomme diarree. Ik was gestart 7 dagen geleden met immodium maar daar ging alles doorheen terwijl ik er al 5 genomen had in korte tijd op advies van de huisarts.dus daar ben ik mee gestopt. Ik zit nu in de wachtkamer tot het over gaat en wil graag mezelf helpen om het proces te versnellen maar merk dat ik het eng vind wat te eten. Ik heb nog nooit iemand gehoord dat hij 9 dagen diarree heeft

Reageren
    Peter (huisarts)

Weken diarree komt veel voor. Jij hebt het gewoon “goed” te pakken!

Reageren
Reageer op: Langdurig diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.