Zoeken Vraag het forum

langdurige diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik zit met een probleem ik ben nu al een aantal maanden aan de diarree eerst wat het alleen diaree…
    maar anderhalve maand geleden was het opeens water dunne diaree.
    toen ben ik naar de dokter gegaan en heb ik mijn ontlasting laten onderzoeken daar kwam niks uit.
    nu heb ik sinds de laatste maand steeds meer problemen.
    ik heb veel minder eet lust dus eet bijna niks op een dag omdat ik het niet weg krijg.
    er heeft een paar keer bloed bij me ontlasting gezeten.
    en ik heb regelmatig pijn in mijn maag enzv.

iemand een iedee wat het kan zijn?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Chronische diarree wordt veelal veroorzaakt door bepaalde aandoeningen aan de darmen. De combinatie waterige diarree met vermoeidheid kan een [url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/122388-dientamoeba-fragilis-infectie-diarree-buikloop-pijn-darm.html]dientamoeba fragilis infectie[/url] betekenen. Daarbij is een eencellige bacterien in de darmen zijn gaan woekeren. Deze cellen verteren in toenemende mate voeding waardoor het lichaam minder energie krijgt. Ook de ontlasting is extra dun of juist groen van kleur.
    Waterige ontlasting met pijnen kan een prikkelbaar darmsysndroom inhouden.
    Waterige ontlasting gepaard gaande met bloed en vermoeidheid past eerder binnen het beeld van de volgende twee ziekten: [url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/123621-colitis-ulcerosa-darmontsteking-en-diarree-met-slijm-bloed.html]colitis ulcerosa[/url] en [url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/117054-pijnlijke-darmen-en-bloederige-ontlasting-ziekte-van-crohn.html]ziekte van Crohn[/url]. Bij de eerste is er sprake van een darmvliesontsteking waarbij bloedingen kunnen voorkomen. Bij de tweede betreft het inwendige zweren met fistelvorming.

Reageren
    Annabelle

Ik heb ongeveer 4 weken aanhoudende diarree met afwisseling van een brijachtige ontlasting. Ik maak me er nogal zorgen over, wat niet bevorderlijk is voor herstel. Heb maandag potje ontlasting afgegeven aan het Laboratorium en wacht nu op de uitslag. Ik moet ongeveer 3 à 4 keer per dag snel naar de WC en durf eigenlijk nergens meer naar toe. Wie herken dit en wat zou dit kunnen zijn. Ik heb geen buikkrampen o.i.d.

Alvast bedankt[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote].jpg”]

Reageren
    Catootje

Kan te maken hebben met je voeding.  Die eens onder de loep nemen. Tekorten aan bepaalde stoffen kan voor klachten zorgen. Oplosbare vezels kunnen helpen bij te harde maar ook bij te dunne ontlasting. Naar de dokter gaan kan sowieso geen kwaad.

Reageren
    Bobbertje

ik heb al 30 jaar pds.

Ik gebruik 6 tot 8 arestal per dag

nu heb ik al 10 dagen doorlopend waterdunne ontlasting. Was eerst geel, nu lichtbruin .  Het gaat nu dag en nacht door. Nog meer arestal genomen maar het blijft water. Paniek- aandrang maar gern echte pijn

Reageren
    John (moderator)

Je had eigenlijk iets eerder in actie moeten komen en je huisarts moeten bellen. Nou staat er een lang weekend voor de deur…
    Neem contact op met de huisartsenpost

Reageren
    Bobbertje

ik ben al 30 jaar onder behandeling.

En de voeding is helemaal aangepast   Ook de zakjes met vezels.

Het is echt pds.  Het gaat mij om dat veranderde patroon  het is erg lastig.  Een masnd geleden heb ik, ik had hardnekkige longontsteking, een paar antibiotica kuren gekregen. Maar die zijn al 3 weken op. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen…..antibiotica tast je darmflora aan

Reageren
Reageer op: langdurige diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.