- Anoniem2 juni 2016 om 20:00
Ik schrijf dit bericht omdat ik erg onzeker aan het worden ben , en bang ben dat er iets goed mis is binnenin van mij, en ik hoop dat er mensen zijn die mijn klachten herkennen &mij hier meer over kunnen vertellen.
Mijn verhaal in het kort ; ik ben inmiddels al langer dan 11weken aan de diarree het begon met waterdunne diarree & blijft nu stabiel op erg brijerige maar slappe diarree, ik heb de hele dag het gevoel of moet ik naar de wc maar 9 van de 10 keer is het vals alarm, er zijn dagen dan heb ik de hele dag geen grote boodschap , en sommige dagen wel 6x, ik begin er ontzettend onzeker over te worden omdat ik er soms nieteens het huis door uit durf ( bang voor een ongelukje ) Ook heb ik de hele dag last van maag rommelingen en ik heb vaak krampen, ik ben inmiddels al 5x bij de huisarts geweest die zei dat ik een spastische darm had en verschillende medicijnen gekregen heb , ook ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een echo &de dokter heeft overloopdiarree vastgesteld. hiervoor heb ik laxerende poeders gekregen, na dit 2weken gebruikt te hebben was de diarree nog steeds niks beter en ben uit wanhoop weer naar de dokter te gaan. toen ik daar was en mij uiteindelijk helemaal heb laten gaan tot huilends aan toe nam de dokter mij nog serieuzer en heeft mij zo spoedig mogelijk doorgestuurd naar de kinderarts ( voor de kinderarts gekozen omdat de MDL arts een wachttijd had van 100dagen ) , hier gesprekken gehad en ik moet een voedsel & poep dagboek bijhouden ook ben ik gestopt met alle medicijnen op aanraden van de huisarts omdat ze niet holpen , ik word binnenkort gebeld door een dietiste om door te nemen of ik iets verkeerds eet , maar dit duurt allemaal erg lang en ik vertrouw het gewoon niet ! ik ben erg bang dat er iets mis is vanbinnen en de dokters er niet uitkomen!
Ook ben ik ongeveer 12maand terug gestopt met de pil en nogsteeds niet ongesteld geworden ( voorheen altijd regelmatig ongesteld ). en ik ben 16 jaar.Ik hoop dat iemand mijn klachten herkent of dat iemand mij meer kan vertellen over mijn probleem want ik ben de wanhoop nabij!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 juni 2016 om 21:06Heel erg moeilijk om daar iets over te zeggen..
Reageren
Er zal helaas niets anders op zitten dan even afwachten of het dagboek en de diëtiste meer info opleveren. daarnaast zou er eventueel een darmonderzoek gedaan kunnen worden…Anoniem3 juni 2016 om 08:24Oke , ik hoop idd dat er wat uitkomt waar ze iets mee kunnen , zo’n darmonderzoek moet je daar zelf om vragen ?
ReagerenJohn (moderator)
3 juni 2016 om 09:19Daar kun je om vragen als de MDL arts er niet zelf mee komt.
ReagerenAnoniem3 juni 2016 om 09:20Oke bedankt !
Reageren