Zoeken Vraag het forum

10maanden chronische diarree , word er ongelukkig van.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chronische diarree, geen oorzaak???

Hallo, ik heb nu sinds oud & nieuw , dus bijna een jaar ( 10 maand ) ontzettend last van diarree iedere dag en buikkrampen , ik heb er heel erg veel last van en voel me al langere tijd echt moe en ziekig , moet mij ook regelmatig ziekmelden op het werk en op school, ben 16 jaar.
    ik heb alles al geprobeerd , kweekjes gedaan bij de huisarts waar niks uit kwam, ben op al het mogelijke al geprikt ( bloed ) ik denk inmiddels al 15keer in 10 maand tijd , maar er komt telkens niks uit, alles in mijn lichaam schijnt gewoon prima te functioneren , ik ben ook rond februari gestopt met de pil en sindsdien niet meer ongesteld geworden , slik sinds een maand de pil weer op advies van de gynaecoloog en die zei dat mijn menstruatie dan weer op gang moest komen , zit nu in mijn stopweek en nog geen bloeding gehad , ik begin mij echt ernstig zorgen te maken en voel me ontzettend ongelukkig door de diarree iedere dag , soms is het zo erg dat ik de deur gewoon niet meer uit durf en de hele dag maar wat thuis zit met heftige buikpijn en rommelingen , ook ben ik bij de mdl arts maar die kan ook niks vinden , telkens denken ze weer iets anders waar ik dan op word getest en waar niks uit komt, klinkt misschien wat raar maar ik zou willen dat ze eindelijk eens zeggen : Dit heb jij dus ! dan kan je er tenminste iets aan doen.. ook loop ik bij een homeopaat die denkt dat ik een intolerantie heb voor glutamaat , wat dus in ontzettend veel voedingsmiddelen zit, ik ben hier nu ongeveer 2weken mee bezig alleen nog helemaal geen verbetering, heb juist het idee dat het erger word, ook bij de diëtiste geweest waar ik het fokmap dieet heb gevold gedurende de 6 weken waar ook helemaal geen verbetering uitkwam dus ik kom telkens gewoon geen stap verder , ik ben er helemaal klaar mee, mijn lichaam laat mij in de steek terwijl ik nu gewoon echt moet doorzetten ivm school ( loop nogal achter en volg een vrij pittige opleiding voor mij ) de huisarts schuift alles op spastische darm maar ik kan geen genoegen nemen met die conclusie , ik heb zelf echt het idee dat er meer aan de hand is , langzamerhand begin ik me vrij depressief te voelen , ik gebruik al een tijdje duspatal retard voor de buikkrampen en deze helpen vrij goed , ook slik ik probiotica al een geruime tijd om mijn darmen te ondersteunen , maar nog geen verschil, misschien ook nog wel belangrijk om te vertellen is dat ik bij een psycholoog zit voor deze klachten om er iets beter mee leren om te gaan , ook zit ik daar omdat mijn thuissituatie niet optimaal is en mijn vader 1,5 jaar geleden overleden is.

is er iemand die zich kan vinden in deze klachten ? wat bleek het bij jou te zijn ? ik zou het erg waarderen als je een reactie achterlaat want ik ben de wanhoop nabij !

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ben je met die klachten ook al bij een MDL arts geweest? Is er al een darmonderzoek gedaan?
    Zoniet, ga dan naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de MDL arts

Reageren
    Anoniem

Ja tandor , ik loop momenteel bij een mdl arts maar die kan niets vinden na verscheidene bloedonderzoeken en dergelijke , heb nog geen colonscopie gehad maar daar willen ze ook niet aan beginnen.

Reageren
    John (moderator)

Ga dan voor een second opinion naar een andere mdl arts in een ander (academisch ) ziekenhuis.

Reageren
Reageer op: 10maanden chronische diarree , word er ongelukkig van.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.