Zoeken Vraag het forum

chronische diarree, altijd ziek voelen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Noor

Hallo,

ik heb sinds een jaar (misschien zelfs al 2 jaar) regelmatig last van diarree.
    In het begin was dit één keer om de maand ongeveer, daarna om de paar weken, ondertussen heb ik gemiddeld 3 keer per week diarree. Dit is héél vervelend uiteraad.

Ik voel mij tegenwoordig ook gewoon heel de tijd niet goed. Ik heb vaak buikpijn, rommelende darmen,voel mij héél misselijk, hoofdpijn,…

Ik ben intolerant aan melkeiwit, al heel mijn leven. Melkproducten drinken/eten leiden bij mij tot volgende klachten: exzeem, misselijkheid, maagpijn, hoofdpijn. Diarree hoorde hier niet bij. Nu mijd ik wel alles met melk, zelfs zeer strikt, en toch heb ik alle vooropgenoemde klachten. Ik vermoed dat ik misschien intolerant aan iets anders ben geworden…? Maar hoe begin je eraan om zoiets uit te zoeken? Ik zie geen verband tussen mijn etenspatroon en de klachten die ik heb. Wel voel ik mij vaak het ziekst na het eten.

Ik ben er al mee naar de dokter geweest, een half jaar geleden ongeveer. Die kon wel voelen dat mijn darmen helemaal ontregeld waren. Hij dacht aan het spastische darm syndroom. Ik heb toen medicatie moeten nemen om mijn darmen tot rust te laten komen, en bepaalde voeding moeten mijden. Echter had dit niet veel effect, de klachten bleven…

Ondertussen word ik helemaal gek. Die misselijkheid, daar kan ik nog mee leven, maar die diarree is echt verschrikkelijk. Ik kan niet voorspellen wanneer ik er last van ga hebben of niet, want dat kan zomaar opkomen. Vaak word ik ’s nachts wakker en moet ik naar het toilet spurten…

Wat zou dit kunnen zijn?

Groetjes, Noor (23 jaar).

5 reacties
    Reageren
    Lola

Hai, je zou een voedingsdeskundige kunnen raadplegen. Om te beginnen kun je in een schriftje schrijven wat je elke dag eet en drinkt. Als je dat een paar weken hebt gedaan, zie je misschien wel een verband tussen de diarree en eventuele voeding.

Succes

Reageren
    Heleen

Hallo Noor,
    raadpleeg eens een Klassiek Homeopaat.

Reageren
    Nora

Is dit geen gluten allergie .

Reageren
    Anoniem

Heb je een oorzaak kunnen vinden. Ik heb dit ook, bij mij werd niks gevonden.

Reageren
Reageer op: chronische diarree, altijd ziek voelen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.