Zoeken Vraag het forum

maag en darmproblemen. Altijd diarree!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb zo lang als ik mij kan herinneren wel maag en darmklachten gehad. Een jaar geleden een gastroscopie gehad en daaruit bleek dat ik een middenrifbreuk heb. Er zaten ontstekingen en poliepen in mijn slokdarm en maag. Hier heb ik medicijnen voor gekregen en deze werken super voor de maag.

De darmen heb ik het toen niet meer over gehad maar daar kreeg ik ook steeds meer last van. De afgelopen maanden werd het alleen maar erger en had ik vaak diarree. De ene keer al in de morgen en de andere keer vanaf de middag. Dan 10 keer per dag en dan maar 3 keer per dag. Er zit geen logica in. Of ik nou vettig eet of aardappelen, groente en vlees, of een salade of boterham. Ik had er dan weer meer last van en dan weer minder. Maar de laatste 4 a 6 weken ongeveer heb ik altijd diarree gehad. Ik kan mij de laatste keer vrijwel niet meer herinneren dat ik ‘normaal’ naar de wc heb kunnen gaan.

De laatste week heb ik ook last van een heel droge mond, elke dag hoofdpijn, afwisselend koorts en duizeligheid. Ook hoeft ik vrijwel niet meer te plassen. Mijn ontlasting is nu ook geen diarree meer te noemen maar echt bruin water. Er is geen vaste vorm meer te bekennen. Ik maak mij hier toch wel druk om. En alles wat ik drink of eet dat komt er enkele minuten later weer uit.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen zo, maar het zou een darmbacterie of parasiet kunnen zijn. Ik denk dat je er goed aan doet om een ontlastingsonderzoek te laten doen. Maar ga in ieder geval naar je huisarts. Het is niet normaal om zoveel en vaak diarree te hebben. Je loopt het risico op uitdroging.

Reageren
Reageer op: maag en darmproblemen. Altijd diarree!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.