Zoeken Vraag het forum

chronische darmklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik stel hier mijn vraag omdat ik al sinds 2008 met chronische darmklachten rondloop. Ik ben al meerdere malen in het ziekenhuis geweest voor onderzoeken, maar er kan maar niets worden gevonden. Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet doen, vandaar mijn vraag naar advies hier.

Mijn klachten zijn in de afgelopen jaren steeds erger geworden. Ik heb na elke maaltijd een onwijs vol en opgeblazen gevoel, krampen, diaree, vermoeidheid en ik word er in feite helemaal niet lekker van als ik een maaltijd op heb.

Op dit moment woon ik in Bali, waar het natuurlijk nog slechter te behandelen is dan in Nederland. Ik weet inmiddels waar ik wel en geen klachten van krijg, maar ookal eet ik eten wat ik niet kan verdragen niet, alsnog heb ik darmklachten van al het andere eten.

Het beinvloedt mijn leven op dit moment enorm, ik word er diep ongelukkig van en weet echt niet meer wat ik moet doen.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Er is geen PDS/Crohn geconstateerd.

Groeten Malou

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Is er ook al eens een gastroscopie uitgevoerd en een ontlastingsonderzoek gedaan?
    Zijn de klachten in Nederland begonnen of in het buitenland of na een oponthoud in het buitenland?

Reageren
    Anoniem

ja die heb ik beide al gehad.. en er was niets te vinden

Klachten zijn in Nederland begonnen, toen ben ik naar het buitenland gegaan waar het erger werd, toen weer in Nederland waar het hetzelfde bleef en nu in het Buitenland weer erger.

Reageren
    John (moderator)

Een vervelend probleem voor je.
    Gebruik je medicijnen of heb je medicijnen voor de klachten gebruikt?

Reageren
    Anoniem

ik heb dusputal gekregen, darmontspanners als je PDS hebt.. dit moet ik 3 maanden proberen. Maar helaas geen effect..

Reageren
    Anoniem

Hoi Malou,

zoek even een goede kPNI therapeut.
    Die kan met je kijken naar de oorzaak.
    Dit kan liggen in schade in je darmwand, stress, verkeerde flora etcetera.
    Als je dit meteen even goed laat uitzoeken, kun je daarna direct de juiste
    therapie er op los laten.

Als het even mee zit ben je dan na een paar maanden klachtenvrij of in elk
    geval een stuk beter.

gezonde groet

Reageren
    John (moderator)

@anoniem 13.48 uur

Reclame uitingen ook in verkapte vorm zijn op het forum niet toegestaan. Daarom is de praktijknaam verwijderd. Voor het overige zal het voor de vraagstelster wat moeilijk zijn om een kPNI therapeut te vinden. Ze woont op Bali.

Reageren
    John (moderator)

@ Malou

Heb je maagzuurremmers gebruikt ten tijde van het ontlastingsonderzoek?
    Een colonoscopie is nooit uitgevoerd?
    Is er voorafgaand aan de klachten een langere periode van stress en/of spanningen geweest? Is dat nog steeds aan de orde?

Toen de klachten begonnen, wist je toen al dat je naar het buitenland zou verhuizen?
    Wist je toen je in Nederland was ook dat weer naar het buitenland zou verhuizen?
    Heb je last of gehad van heimwee?

Reageren
Reageer op: chronische darmklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.