Zoeken Vraag het forum

Al 3 jaar lang last van Diarree.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sannebloem

Hallo,
    Ik ben 19 jaar en heb vanaf mijn 16 jaar erg veel last van diarree. Ook heb ik erg veel last van lusteloosheid, moe, zeer laag libido en veel hoofdpijn.
    Ik ben ervoor naar de dokter gegaan, maar ik ben erg bang om bloed te prikken. Bij iedere spuit en bij ieder beetje bloed dat ik ooit heb gezien, ben ik flauwgevallen. Daar raadde ze me toch aan om bloed te gaan laten prikken. Maar ik heb dus verder gezocht en ben toen bij een homeopaat terecht gekomen. Daar kwam ik erachter dat ik voor erg veel dingen allergisch was, tomatenpuree, chocolade, koffie, meel en nog meer. Dus ik ging een tijdje in behandeling bij de homeopaat, maar tevergeefs, telkens kwam de diarree weer terug. Toen bedacht ik me opeens 2 maanden geleden, misschien ligt het aan mijn pil, ik slikte microgenon 30. En aangezien ik vanaf mijn 16e deze pil slik én last kreeg van bijwerkingen, zou het dus kunnen dat het aan mijn pil ligt. Dus ik ben 2 maanden geleden overgestapt naar de Yaz pil. Maar helaas, mijn buikpijn,diarree, laag libido, lusteloosheid en hoofdpijn blijven aanhouden.
    Ik begin zelf nu meer te denken aan een spastische darm, maar aangezien er meer bijwerkingen zijn, weet ik het niet meer goed..

Ik weet niet goed wat ik er nu mee aan moet. Ik probeer het bloedprikken enorm(!!!) te vermijden. Ik weet het het is een kwestie van een seconden, maar ik krijg mezelf niet in die richting geduwd.
    Zijn er meer die hier last van hebben?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

x

13 reacties
    Reageren
    Sannebloem

Ik wil er ook nog even bij zeggen, dat ik nadat ik diarree heb gehad, ik snel daarna erg en vaak moet plassen.
    Ik hoop dat iemand me kan helpen, vandaag was het weer raak, op school. Erg fijn.

Reageren
    Sannebloem

ik slik voortaan bijna iedere dag wel een loperamide, omdat ik anders eigenlijk niet echt ergens naartoe kan. Ik probeer zo weinig mogelijk suikers te eten, maar het helpt gewoon niet.
    Is het schadelijk om iedere dag een loperamide te slikken?

Reageren
    brenda A

ja, langdurig gebruik kan schadelijk zijn voor de darmen en het is ook geen oplossing.
    je neemt de oorzaak niet weg, dit middel is alleen voor kortdurend gebruik.

er moet toch maar eens verder worden gezocht naar een oorzaak……..
    kom op ff flink zijn terug naar de dokter en eens kijken wat de oorzaak kan zijn……..
    je wil toch niet de rest van je leven met deze klachten doorlopen?
    mogelijke oorzaken: een bacterie, ziekte van Crohn, Colitis, en intolerant voor bepaalde voeding(b.v.gluten)

laat het nakijken en laat je weten hoe het verder gaat?

sterkte, Brenda

Reageren
    F.vanheek

Heb je al eens laten onder zoeken of je misschien een lactose allergie hebt? Hoeft niks voor geprikt te worden!
    Succes, fleur

Reageren
    Anoniem

Raadpleeg eens een klassiek homeopaat.

Reageren
    Kim

Of een diëtist

Reageren
    Anne

ik heb precies dezelfde klachten nu al voor 2 jaar ben er ondertussen gewend aan geraakt

Reageren
    Hi

Ik slik ook al een aantal jaar loperamide om de dag 2 tot 4 pillen, anders kan ik nergens meer heen. Er moet echt een wc in buurt zijn anders heb ik een probleem, ik kan het ook niet ophouden.

Reageren
    Hi

hey, ik heb ook al een jaar en een paar maand lang last van deze symptomen .. weet je al iets meer ? Ik heb me op vanalles laten testen maar dokters hebben nog niks gevonden .. sterkte

Reageren
    Catootje

@Hi, naast doktersbezoek misschien eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied; iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, candida, tekorten aan bepaalde voedingsstoffen enz.

Reageren
    Ann

oh jeetje, wat heftig, maar tegelijkertijd zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!

Ik loop al langer dan een jaar met precies dezelfde klachten..

eerst dachten ze aan een bacterie  (ik werkte in het begin bij een kippenfabriek) dat konden ze niet terug vinden. Niet via de uitwerpselen en niet via het bloed. Toen dachten ze aan een verstopping, uiteindelijk niks gevonden. Toen heb ik een heel traject gevolgd voor spastiche darmen. 2 maanden lang elke dag 2 pillen geslikt. Werkte ook niet. (Inmiddels al 2 maanden weg bij de kippenfabriek en inmiddels al maanden bijna elke dag loperamide aan t slikken) daarna bloed geprikt op allergieën, bleek ook niks te zijn..

ik vraag me echt af wat het is.

ben heel benieuwd naar de uitkomst van een van jullie, zodra jullie meer weten. Misschien dat ik dat dan ook kan aankaarten bij mijn dokter.

Reageren
    slakje

buurvrouw van 81 heeft 2 dagen per week diaree dan gaat ze het bed in. kan dit liggen aan voedings patroon  Alles heel lang ouderwets koken en snoept graag schocolade en tompoezen

Reageren
    John (moderator)

“en snoept graag schocolade en tompoezen” Tja, dan kun je wel problemen krijgen

Reageren
Reageer op: Al 3 jaar lang last van Diarree.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.