- Machiel19 januari 2017 om 14:49
Hallo,
Ik zit met een vervelende situatie waar ik ontzettend veel hinder van heb.. nagenoeg altijd na het eten heb ik last van diarree/dunne ontlasting wat met minimale ”waarschuwing” komt. Ik blijf na het eten dus ook een aantal uur thuis zodat het ”weg” is.
Ik heb al dingen geprobeerd uit te sluiten door het niet te eten zoals vet eten als pizza/friet, maar het lijkt niet uit te maken wat ik eet.. soms kan ik na het eten op de bank blijven liggen en heb ik minimaal last van buiten een ontzettend knorrende maag, maar als ik actief word dan krijg ik het weer warm, begin ik te zweten en komt het er weer uit en word het rennen dus.. vaak ook al in deze situatie gezeten tijdens het rijden waardoor ik vlug een pomp, restaurant of in het ergste geval een flinke struik moet opzoeken.
Met dit probleem ben ik ook al bij de huisarts geweest en via hen naar het ziekenhuis voor een colonscopie, hieruit is echter niks gebleken en hebben ze nog getest op allergieën, lactose, bloed onderzoek, ontlasting onderzocht, maar hebben allen op niets uitgewezen. Nu heb ik het advies gekregen om een tijdje diarree-remmers  te slikken omdat ik ook best wat afgevallen ben (altijd rond de 75kg gewogen, dat is nu nog maar 60kg voor iemand van bijna 2 meter lang). Ik merk dat als ik de remmers inneem dat buiten de knorrige buik ik het aardig kan binnen houden allemaal, echter lijkt het me niet de bedoeling om ze langdurig te blijven slikken..
zijn er mensen die dit herkennen en wellicht tips hiervoor hebben? dan hoor ik dit uiteraard heel graag.
met vriendelijke groet,
Machiel8 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 januari 2017 om 15:43Nol23 januari 2017 om 01:35Ik had de zelfde klacht jaren lang ze konden ook niks vinden.
Drink je voor dat je gaat ontbijten eerst veel koffie?
Ik dronk als ik op stond eerst een aantal koppen koffie en dan soms uren later ging ik wat eten.
Dit was bij mij de boosdoener omdat koffie je spijsvertering activeert en er dan dus maagzuur in je maag ontstaat maar er is nog geen voedsel het maagzuur gaat je darm in en pas veel later komt het voedsel hier door ontstaat er darmgisting.
Reagerenlieneke van Alfen15 augustus 2017 om 10:24Ben na het eten naar toilet gegaan, eerst diaree daarna hevig zweten en erg naar geworden. Â Na een half uur was het voorbij. Wat kan dat betekenen?
hg, Lieneke.
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2017 om 10:30Eigenlijk niet meer dan dat je diarree had…hevig zweten en naar worden kunnen daardoor worden veroorzaakt. Als je het vaker gaat krijgen, zou je een buikgriepje kunnen hebben.
ReagerenTassiejj22 mei 2018 om 21:42Heb je je wel eens laten testen op een gluten intolerantie?
Hierdoor kan je ook ineens veel gewicht verliezen.
ReagerenKonijntje6 juli 2018 om 16:44hoii ik zit er elke dag en elke keer dat ik eet ermee ik heb een chronische ziekte genaamd sepastische darmen en heb er ook heel veel last van bij mij duurde het vroeger ook heel lang voordat ze erachter kwamen wat het was laat je daar eens op testen
groet tara
ReagerenW.p5 januari 2019 om 20:53martine30 september 2019 om 17:42geopereerd aan de darm 2 jaar geleden alles goed
nu opeens diaree na eten iedere keer
getest alles oke
Reageren