Zoeken Vraag het forum

Diaree na het eten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Machiel

Hallo,

Ik zit met een vervelende situatie waar ik ontzettend veel hinder van heb.. nagenoeg altijd na het eten heb ik last van diarree/dunne ontlasting wat met minimale ”waarschuwing” komt. Ik blijf na het eten dus ook een aantal uur thuis zodat het ”weg” is.

Ik heb al dingen geprobeerd uit te sluiten door het niet te eten zoals vet eten als pizza/friet, maar het lijkt niet uit te maken wat ik eet..  soms kan ik na het eten op de bank blijven liggen en heb ik minimaal last van buiten een ontzettend knorrende maag, maar als ik actief word dan krijg ik het weer warm, begin ik te zweten en komt het er weer uit en word het rennen dus.. vaak ook al in deze situatie gezeten tijdens het rijden waardoor ik vlug een pomp, restaurant of in het ergste geval een flinke struik moet opzoeken.

Met dit probleem ben ik ook al bij de huisarts geweest en via hen naar het ziekenhuis voor een colonscopie, hieruit is echter niks gebleken en hebben ze nog getest op allergieën, lactose, bloed onderzoek, ontlasting onderzocht, maar hebben allen op niets uitgewezen. Nu heb ik het advies gekregen om een tijdje diarree-remmers  te slikken omdat ik ook best wat afgevallen ben (altijd rond de 75kg gewogen, dat is nu nog maar 60kg voor iemand van bijna 2 meter lang). Ik merk dat als ik de remmers inneem dat buiten de knorrige buik ik het aardig kan binnen houden allemaal, echter lijkt het me niet de bedoeling om ze langdurig te blijven slikken..

zijn er mensen die dit herkennen en wellicht tips hiervoor hebben? dan hoor ik dit uiteraard heel graag.

met vriendelijke groet,
    Machiel

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Nol

Ik had de zelfde klacht  jaren lang ze konden ook niks vinden.

Drink je voor dat je gaat ontbijten eerst veel koffie?

Ik dronk als ik op stond eerst een aantal koppen koffie en dan soms uren later ging ik wat eten.

Dit was bij mij de boosdoener omdat koffie je spijsvertering activeert en er dan dus maagzuur in je maag ontstaat maar er is nog geen voedsel het maagzuur gaat je darm in en pas veel later komt het voedsel hier door ontstaat er darmgisting.

Reageren
    lieneke van Alfen

Ben na het eten naar toilet gegaan, eerst diaree daarna hevig zweten en erg naar geworden.  Na een half uur was het voorbij. Wat kan dat betekenen?

hg, Lieneke.

Reageren
    John (moderator)

Eigenlijk niet meer dan dat je diarree had…hevig zweten en naar worden kunnen daardoor worden veroorzaakt. Als je het vaker gaat krijgen, zou je een buikgriepje kunnen hebben.

Reageren
    Tassiejj

Heb je je wel eens laten testen op een gluten intolerantie?

Hierdoor kan je ook ineens veel gewicht verliezen.

Reageren
    Konijntje

hoii ik zit er elke dag en elke keer dat ik eet ermee ik heb een chronische ziekte genaamd sepastische darmen en heb er ook heel veel last van bij mij duurde het vroeger ook heel lang voordat ze erachter kwamen wat het was laat je daar eens op testen

groet tara

Reageren
    W.p

Hoi machiel,

Hoe is het nu afgelopen?

Mvg w.p

Reageren
    martine

geopereerd aan de darm 2 jaar geleden alles goed

nu opeens diaree na eten iedere keer

getest alles oke

Reageren
Reageer op: Diaree na het eten.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.