- Jilke5 maart 2011 om 08:01
Hoi,
Ik ben Jilke, 26 jaar oud.
Ik heb al ‘lang’ zo nu en dan ineens een aantal weken dat ik last heb van m`n maag en darmen. Vanaf m`n 16de al ongeveer.
Ik ben ermee naar de huisarts geweest in die tijd, maar stopte op een gegeven moment omdat er niet echt iets uit kwam. In ieder geval geen oplossing.
Op het moment heb ik de problemen weer, en slaap daardoor slecht s’nachts, dit heeft invloed op alles wat ik doe (omdat ik zo moe ben overdag). En daarom hoopte ik dat ik hier misschien mensen zou vinden die een idee hebben over wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen.De klachten zijn als volgt:
– een soort drukkende/doffe pijn in m`n maag en darmen
– de pijn straalt uit naar m`n ruggengraat, onder m`n schouderbladen, soms naar m`n dijbenen en heup als ik erop lig. Als het erg is voelt m`n hele lichaam strak als het ware, stijf/strak. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Ik loop dan ook rond als een oud mens, gebogen en langzaam. Deze uitstraling van de pijn gebeurd enkel en alleen in de nacht, ‘nooit’ overdag. In de ochtenden hangt het nog even rond en na een uurtje of anderhalf uur is het weg, op de stijfheidn na.
– vermoeidheid/super slaperig zijn (ik denk simpelweg omdat ik super vaak wakker word van het rotgevoel in met name m`n rug en schouderbladen)
– lusteloos, (ik bedoel nergens zin in hebben), wat effect heeft op m`n werk, huishouden en noem maar op
– weinig eetlust en ‘vooral’ weinig drinklust, als je het zo kan noemen. Ik moet mezelf echt dwingen om goed te drinken dan.Meestal blijft dit 2 tot 5 weken zo doorgaan, en dan gaat het ineens over. Ik heb door de jaren heen van alles geprobeerd, zoiezo gezond eten. En ben er denk ik achter dat bepaalde voedingsmiddelen het erger maken. Ik noem ze op omdat het voor anderen wie weet een aanwijzing geeft?