Zoeken Vraag het forum

Pijn in maag/darmen in de ochtend

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anne

Dit probleem heb ik al jaren, het komt en het gaat. Op het moment heb ik het alweer twee weken.
    Als ik in de ochtend wakker word heb ik een vervelend soort pijn in m`n darmen en maag.
    Ik probeer van alles, wat betreft gezond eten, genoeg water drinken, kamille thee etc. Maar echt over gaat het niet.
    Soms is het wel ineens weer weg voor een periode.

Vaak heb ik tegelijkertijd een erg stijve rug en nek, soms ook vervelende pijn tussen m`n schouderbladen. Maar dat is alleen als het even op z`n ergst is.

Zou het iets te maken kunnen hebben met maagzuur? Ik heb geen last van maagzuur in m`n keel, maar misschien teveel in m`n maag, en dat het dan brand? Ik heb in die periodes vaak een vieze smaak in m`n mond, en helaas een vervelende geur.

Ik hoop dat iemand hier een idee over heeft.

2 reacties
    Reageren
    Sofie

Dag Anne

Ik heb zo een keer per maand ongeveer last van gallige reflux.
    De maagpijn wordt erger naar de avond toe.
    Op een bepaald moment is dit niet meer houdbaar en krijg ik ook pijn tussen de schouderbladen.
    Ik heb hier maar 1 remedie voor: heel veel water drinken en zo veel mogelijk overgeven… het klink vreemd, maar dit is het enige wat helpt…

Ik heb al mijn hele leven gallige reflux, maar de laatste tijd heb ik het weer meer en meer.
    Het valt me op dat ik het telkens zo een week voor mijn maandstonden krijg.
    Vandaag heb ik dus weer last :-s

Ik denk dat ik toch maar weer eens ga voor een maagonderzoek. Normaal moet ik dit om de 3 jaar laten doen om mijn medicatie te kunnen krijgen (attest). Dit is zeker al meer dan 5 jaar geleden, dus het wordt hoog tijd…

Reageren
    Daantje

@Sofie, slik je wel maagbeschermers? Je schrijft namelijk dat je medicijnen slikt.

Reageren
Reageer op: Pijn in maag/darmen in de ochtend
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.