Zoeken Vraag het forum

3 maanden pijn aan bovenbuik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cafer

Ik heb een brander gevoel in mijn bovenbuik. Net onder de ribben. Het is een branderig gevoel, het voelt alsof je buik helemaal leeg is.

Ik heb een maagonderzoek gehad en ik heb geen maagzweer of darmontstekingen.

Ik kreeg een hoge dosis Omeprazol. Dit helpt ook niet. Maar als ik eet, dan gaat de pijn voor even weg en het is zo weer terug.

Het is een branderig gevoel en het steekt een beetje.
    Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

13 reacties
    Reageren
    brenda A

je hebt een maagonderzoek gehad en daar is helemaal niets uitgekomen?
    ook geen maagwandontsteking of kleine zweertjes?
    heb je ook een echo bovenbuik gehad, daar kunnen ze nml weer andere dingen zien, o.a. galstenen, een leverprobleem of een alvleesklierontsteking.
    hoe weet je dat je geen darmontsteking hebt? is er dan ook een darmonderzoek gedaan?
    groetjes, Brenda

Reageren
    Cafer

Ja ik had een maagonderzoek gehad. Ik kreeg een camera door mijn mond heen en de dokter vertelde me dat ik geen maagzweer en geen darmontsteking heb. Daarop had ze de dosis van Omeprazol verhoogt. Maar de pijn is nog steeds niet weg.

Reageren
    Anoniem

Verwacht geen wonderen van een dergelijke behandeling. Hoe is het nu inmiddels, weer een paar dagen later?

Reageren
    Cafer

Ik heb nog steeds pijn aan mijn maag. Ik moest van de huisarts nog 1 week omeprazol 40mg nemen 2x per dag. Maar wanneer de medicijn is uitgewerkt dan voel je echt de zeurende pijn in mijn maag. Het is erg irritant. Als ik de medicijn inneem dan voel ik een paar uur niks. Maar daarna begint het weer.

Als het niet over is over een week, dankzij de omeprazol. Dan moest ik de huisarts bellen. Pff ik hoop dat de dagen snel voorbij gaan.

Reageren
    Inez

Weet je wat omeprazol doet? Er is niets geheimzinnigs aan hoor!

Als je begrijpt wat de werking van dit medicijn is, dan kun je ook beter begrijpen waar je last van hebt.

Omeprazol is een maagzuurremmer. De indicaties voor gebruik omvatten onder meer oesofagale reflux. De dosering van omeprazol is meestal eenmaal daags 20-40 mg.

Oesofagale reflux is het verschijnsel van (periodiek) terugvloeien van maagzuur vanuit de maagin terug omhoog in de slokdarm (oesophagus).

Reageren
    Cafer

Dag Inez,

Bedankt voor je info!
    Ik slik laatste tijd geen Omeprazol meer, omdat als ik het slik mijn stoelgang niet meer goed gaat. Het raakt dan verstopt. Toen ik ging stoppen met Omeprazol ging mijn stoelgang weer goed.

De klachten zijn nog steeds niet over en ik heb iets gelezen over de ziekte van reflux. Kan het zijn dat dat het is?

Ik vind het echt zo’n naar gevoel. pff..

Je hebt gwn een brandering gevoel achter mijn brostkast. Maar, Als ik aan het joggen ben en ik ben thuis. Dan herinner ik me de pijn niet meer. Maar na het eten, begint het branderig gevoel weer echt raar en soms heb ik zelfs eff’tje niet vaak 1x per 3 dagen ongeveer pijn in mijn buik!

ik had een maagonderzoek gehad en ik had geen maagzweer of andere darmziektes. Maar wat kan dit nou zijn? Heeft iemand iets in de gedachte van wat voor een ziekte het kan zijn.

Ik heb geen zin om weer naar de huisarts te gaan, omdat die zegt dat ik omeprazol weer moet slikken. Elke keer dat ik ga krijg ik deze advies weer. Wordt er moe van!

Heeft iemand dezelfde klachten als mij?
    Wil je dan joun belevenis eff uitleggen?

Groetjes,

Cafer

Reageren
    Cafer

O ja, dit wou ik ook nog eff kwijt.

Ik heb laatste 2 weken een gevoel alsof er een brok in mijn keel zit. Ik heb flink gegoogled en ik heb gezien dat angst & stress 1 van de grootste oorzaken hiervan zijn.
    Ik denk dat ik dit ook heb. Wat kan ik het beste doen?

Reageren
    Felice

Een hele eenvoudige oplossing voor stress is een dagelijkse dosis gezonde bos, heide, natuur of strandwandeling gedurende twee weken.

Een hele eenvoudige oplossing voor angst is praten over wat je dwars zit, tegen je ouders, een broer of zus, of een goede vriendin waar je je vertrouwd en veilig bij voelt.

Mocht ja na deze ‘kuur’ van twee weken intensieve aandacht voor jezelf echt helemaal geen progressie ervaren, ga dan eens naar de huisarts want maagklachten als gevolg van stress kunnen op den duur schadelijk zijn, en dat is echt onnodig.

Reageren
    Cafer

Bedankt voor je informatie!
    Ik heb je informatie opgevolgd en het helpte wel!
    Ik heb paar dagen gejogd in de natuur en dat hielp echt. Ik heb het ook met mijn moeder over gehad.

Ik heb vandaag denk ik weer wat verkeerds gegeten en weer heb ik erg veel pijn en dit keer aan de linkerkant van mijn buik, aan de darmen denk ik dan.
    Ik heb rijst met yoghurt met daarin knoflook en komkommer gegeten. (Een turk recept).

De ontlasting is ook niet zo goed denk ik, ik heb
    gevoel dat ik heel veel kan ontlasten, maar als ik ga dan komt er weinig uit.

Soms krijg ik ook schokjes in mijn hart. (af en toe)

Ik heb het gevoel alsof mijn longen vol zit met eten en het niet na beneden glijd.

Pff, ik word er langzamerhand wel gek van al die klachten.

gr. Cafer

Reageren
    Anoniem

Probeer veel te drinken en een gebruik vezelrijke voeding zoals bruin brood, vers fruit en verse groenten. Verstopping zou je echt willen voorkomen.

Het lijkt erop dat je een nerveus gevoelig type bent dus je moet proberen jezelf een beetje extra in acht te nemen en wat begrensder door het leven te gaan anders blijf je op ieder wissewasje met lichamelijke klachten reageren.

Trouwens, als je je echt zorgen maakt, ga dan gewoon naar de huisarts die jou kent en je kan onderzoeken.

Reageren
    Cafer

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.
    Ik heb jullie advies opgevolgd en het gaan een heel stuk beter met mij.
    Ik drink tevens ook geen energy drank en koffie meer. Dit zijn ook 1 van de oorzakers van de pijn.
    De natuur heeft echt geholpen!

Groetjes,

Cafer

Reageren
    Tjibbe

Fijn dat het geholpen heeft. Maar mochten de klachten nu terugkomen, ga dan wel even naar de huisarts voor een onderzoekje. Blijf goed voor jezelf zorgen, misschien was dat wel de oorzaak!

Reageren
Reageer op: 3 maanden pijn aan bovenbuik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.