- MDLL24 januari 2020 om 19:41
Goedenavond,
Ik heb de laatste maanden regelmatig een stekende pijn in mijn bovenbuik en net er boven bij het middenrif.
Zodra ik ga liggen is de pijn meteen bijna helemaal weg en als ik zo 5-10minuten blijf liggen is het ook weer helemaal weg als ik ga staan of zitten. Ik heb een tijd geleden een keer een omeprazol kuur gehad voor 2 weken en toen heb ik er geen last van gehad dus het leek erop dat dat werkte.Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn? Ik heb verder ook helemaal nergens last van, kan gewoon alles eten en drinken en zit ook geen patroon in het komt gewoon op een willekeurig moment.
Groetjes
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 januari 2020 om 20:26Ik denk dat het toch je maag is. Ga dus naar de huisarts
ReagerenMDLL24 januari 2020 om 20:29John (moderator)
24 januari 2020 om 20:30Misschien een breukje in het middenrif
ReagerenMDLL24 januari 2020 om 20:39Oké ik ben 27 dus is dat niet een beetje jong voor een middenrifbreuk? Heb die klachten ook verder nooit gehad. Ik dacht zelf misschien aan maagkramp of iets dergelijks omdat ik er eigenlijk maar heel even last van heb als ik het krijg en daarna nergens last meer van heb.
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2020 om 20:56Dat heeft met leeftijd niks te maken hoor
ReagerenMDLL24 januari 2020 om 21:26Oh ik dacht dat het vooral aageboren was of door ouderdom kwam, waardoor ontstaat zoiets dan? En hoe onderzoeken ze of je zoiets hebt?
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2020 om 21:51Het is eigenlijk een spierscheuring. Waardoor het ontstaat kan ik helaas ook niet zeggen. Doorgaans wordt dat vastgesteld met een gastroscopie
Reageren