Zoeken Vraag het forum

Pijn in bovenbuik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MDLL

Goedenavond,

Ik heb de laatste maanden regelmatig een stekende pijn in mijn bovenbuik en net er boven bij het middenrif.
    Zodra ik ga liggen is de pijn meteen bijna helemaal weg en als ik zo 5-10minuten blijf liggen is het ook weer helemaal weg als ik ga staan of zitten. Ik heb een tijd geleden een keer een omeprazol kuur gehad voor 2 weken en toen heb ik er geen last van gehad dus het leek erop dat dat werkte.

Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn? Ik heb verder ook helemaal nergens last van, kan gewoon alles eten en drinken en zit ook geen patroon in het komt gewoon op een willekeurig moment.

Groetjes

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch je maag is. Ga dus naar de huisarts

Reageren
    MDLL

Bedankt voor je reactie.

Heb je dan enig idee wat het kan zijn?

Reageren
    John (moderator)

Misschien een breukje in het middenrif

Reageren
    MDLL

Oké ik ben 27 dus is dat niet een beetje jong voor een middenrifbreuk? Heb die klachten ook verder nooit gehad. Ik dacht zelf misschien aan maagkramp of iets dergelijks omdat ik er eigenlijk maar heel even last van heb als ik het krijg en daarna nergens last meer van heb.

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met leeftijd niks te maken hoor

Reageren
    MDLL

Oh ik dacht dat het vooral aageboren was of door ouderdom kwam, waardoor ontstaat zoiets dan? En hoe onderzoeken ze of je zoiets hebt?

Reageren
    John (moderator)

Het is eigenlijk een spierscheuring. Waardoor het ontstaat kan ik helaas ook niet zeggen. Doorgaans wordt dat vastgesteld met een gastroscopie

Reageren
Reageer op: Pijn in bovenbuik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.