Hallo, graag zou ik hulp en advies willen.
Sinds februari/maart heb ik last van mijn buik, ik heb last in de onderbuik dus iets boven mijn blaas. Het zijn stekende pijn en hard gevoel en soms ook branderige gevoel in de onder buik. Ik ben 26 en een man.
Met deze klachten ben ik 3 keer al naar de huisarts geweest, die doen alleen maar een buikonderzoek met de hand om te kijken wat ik heb, ik heb geen ontlastingonderzoek gehad en geen bloed onderzoek niets..?
Mijn ontlasting is er geen bloed en/of slijm, geen diarree en wel heel af en toenlast van lichte verstopping.
Huisarts vroeg me alleen mondeling of ik koorts heb en/of bloed, slijm bij de ontlasting verder geen onderzoeken gedaan.
Dit vind ik niet meer leuk en raak er echt heel depressief van, met enge gedachtes als volgt, zoals angst voor kanker in mijn onderbuik.
heb je die klachten iedere dag?
Ja ik voel het exht gewoon elke dag, en als geen pijn heb heb ik wel dat harde/gespannen gevoel in mijn onderbuik. Soms tijdens het eten voel ik ook pijn gevoel rondom mijn buik etc
je hebt geen PDS?
Weet ik niet huisarts is nooit met iets gekomen van waarschijnlijk kan je dit en dit hebben zoals ik heb gezegt ook geen onderzoeken gehad.
Ik weet alleen dat ik enorm bang ben voor kanker. Tijdens mijn consulten zei de huisarts dat ze geen alarmsignaal zien omdat ik geen bloed slijm in ontlasting heb, geen koorts heb etc. maar ik blijf de pijn wel gewoon aanhouden en mijn angst voor kanker enzo
Kanker is ook wel erg ver gezocht. Omdat je toch wel eens obstipatie hebt zou dat wel een oorzaak kunnen zijn, naast angsten/stress/spanningen. Vraag aan de huisarts een ontlastingsonderzoek of een verwijzing voor de MDL arts
Bedankt voor de antwoord, dus zal ik mijn angst voor kanker die ik telkens in mijn hoofd heb mogen vergeten?
Zal ik ook een bloedonderzoek vragen of is alleen een ontlastingonderzoek bij de huisarts wel voldoende?
Kanker zou ik idd vergeten... bloedonderzoek kun je ook vragen
Dan laat ik dat gewoon los bedankt.
Laatste vraagje, waar zullen ze dan ongeveer naar kijken tijdens de ontlasting en bloedonderzoek in mijn geval?
Ontlasting: Bacterieen, parasieten en ontstekingswaarden
Bloed: Leverwaarden, ontstekingswaarden