Zoeken Vraag het forum

Maanden al onder buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, graag zou ik hulp en advies willen.

Sinds februari/maart heb ik last van mijn buik, ik heb last in de onderbuik dus iets boven mijn blaas. Het zijn stekende pijn en hard gevoel en soms ook branderige gevoel in de onder buik. Ik ben 26 en een man.

Met deze klachten ben ik 3 keer al naar de huisarts geweest, die doen alleen maar een buikonderzoek met de hand om te kijken wat ik heb, ik heb geen ontlastingonderzoek gehad en geen bloed onderzoek niets..?

Mijn ontlasting is er geen bloed en/of slijm, geen diarree en wel heel af en toenlast van lichte verstopping.

Huisarts vroeg me alleen mondeling of ik koorts heb en/of bloed, slijm bij de ontlasting verder geen onderzoeken gedaan.

Dit vind ik niet meer leuk en raak er echt heel depressief van, met enge gedachtes als volgt, zoals angst voor kanker in mijn onderbuik.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

heb je die klachten iedere dag?

Reageren
    Anoniem

Ja ik voel het exht gewoon elke dag, en als geen pijn heb heb ik wel dat harde/gespannen gevoel in mijn onderbuik. Soms tijdens het eten voel ik ook pijn gevoel rondom mijn buik etc

Reageren
    John (moderator)

je hebt geen PDS?

Reageren
    Anoniem

Weet ik niet huisarts is nooit met iets gekomen van waarschijnlijk kan je dit en dit hebben zoals ik heb gezegt ook geen onderzoeken gehad.

Ik weet alleen dat ik enorm bang ben voor kanker. Tijdens mijn consulten zei de huisarts dat ze geen alarmsignaal zien omdat ik geen bloed slijm in ontlasting heb, geen koorts heb etc. maar ik blijf de pijn wel gewoon aanhouden en mijn angst voor kanker enzo

Reageren
    John (moderator)

Kanker is ook wel erg ver gezocht. Omdat je toch wel eens obstipatie hebt zou dat wel een oorzaak kunnen zijn, naast angsten/stress/spanningen. Vraag aan de huisarts een ontlastingsonderzoek of een verwijzing voor de MDL arts

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de antwoord, dus zal ik mijn angst voor kanker die ik telkens in mijn hoofd heb mogen vergeten?

Zal ik ook een bloedonderzoek vragen of is alleen een ontlastingonderzoek bij de huisarts wel voldoende?

Reageren
    John (moderator)

Kanker zou ik idd vergeten… bloedonderzoek kun je ook vragen

Reageren
    Anoniem

Dan laat ik dat gewoon los bedankt.
    Laatste vraagje, waar zullen ze dan ongeveer naar kijken tijdens de ontlasting en bloedonderzoek in mijn geval?

Reageren
    John (moderator)

Ontlasting: Bacterieen, parasieten en ontstekingswaarden
    Bloed: Leverwaarden, ontstekingswaarden

Reageren
    Anoniem

Ik wardeer dit danku! Ik zal morgen weer de huisarts bellen en de testen laten aanvragen

Reageren
Reageer op: Maanden al onder buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.