Zoeken Vraag het forum

Buikpijn en haast niet kunnen eten en drinken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nina

Beste,
    Ik ben een vrouw van 21 en 1,78m. Helaas heb ik al ongeveer 4 maanden last van buikpijn in mijn onderbuik. Eerder dit jaar ben ik bij de gynaecoloog geweest ivm verdenking endometriose. Nu heb ik sinds 4 maanden steeds meer buikpijn klachten buiten menstruaties om. De klachten verergeren steeds meer en ben onder behandeling bij een diëtist en MDL arts sinds kort.

Ik heb na eten en drinken, ook kleine beetjes, pijn links onder mijn rib en ik voel me heel snel erg vol. Vooral na drinken van water heb ik sneller pijn en een vol gevoel dan na het eten van tomaten soep bijvoorbeeld. Na ongeveer twee uur begin ik buikpijn te krijgen verder in mijn buik, soms echt scherp en stekend maar soms ook meer trekkend en krampend. Hierdoor ben ik steeds minder gaan eten en drinken omdat ik opgegeven moment in foetushouding lig vanwege de pijn. Ik wordt ook erg misselijk, vaak nog het op boeren van eten en soms braakneigingen. Mijn buik voelt vooral heel zwaar, alsof ik bakstenen in mijn buik draag.

Ik ben ruim 25 kg (ik weeg nu rond de 69 en elke weeg verlies ik ongeveer een kilo) in de afgelopen maanden verloren. Ik heb van mijn huisarts tramadol gekregen, die heb ik tot de afspraak met de MDL arts dagelijks genomen omdat zonder geen doen was. Ook ben ik inmiddels ongeveer 2 maanden aan de drinkvoeding op advies van mijn diëtist. Hier wordt ik heel misselijk van, veel buikpijn en braakneigingen. Dus ook daar lukt maar 1/2 slokjes van op een dag. Ondanks verschillende smaken en soorten. Verder eet ik de afgelopen maanden als ontbijt rijstwafel en voor avondeten zilvervliesrijst met wat groente (zonder saus) of soep (ongeveer een kwart kommetje).

6 dagen geleden heb ik een afspraak gehad met de MDL arts. Er is bloedonderzoek, ontlasting onderzoek, echo abdomen en gastroscopie aangevraagd. Wel allemaal binnen het tijdsbestek van 2/3 maanden, de arts spreek ik in oktober weer. Ze heeft voor nu metoclopramide, pantoprazol en macrogol gestart. Dit neem ik nu 5 dagen en ik merk geen verbetering. Ik heb nog steeds s’avonds tramadol nodig omdat ik anders zwetend wakker wordt van de buikpijn.

Inmiddels merk ik dat steeds meer andere fysieke klachten krijg. Zoals duizeligheid, zwart zien voor de ogen bij op staan of na even lopen, moeite met lopen omdat mijn benen zo zwaar en slap voelen dat ik er door heen kan zakken, ook in mijn armen zit nauwelijks nog kracht, totaal buitenadem na even lopen of een trap op lopen en enorm vermoeid. Ik slaap ongeveer 3 uur extra per dag en kan soms nauwelijks wakker blijven. Werken is daardoor nauwelijks meer vol te houden en ik heb me helaas ook al voor langere tijd ziek gemeld op school. Ik heb vaak dat ik heel bleek ben of (bijna) flauwval.

Ik vroeg me af of er misschien iemand is die deze klachten herkend? Of weet waar dit op zou kunnen duiden/bij kunnen passen? En, wellicht een stomme vraag, maar of sondevoeding een mogelijkheid zou zijn? Omdat elk eten en drinken nu een gevecht is om ook maar iets binnen te krijgen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet

Reageer op: Buikpijn en haast niet kunnen eten en drinken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.