Opgeblazen gevoel en geen"/> Opgeblazen gevoel en geen water kunnen drinken - Medische Forum - Dokter.nl

Opgeblazen gevoel en geen water kunnen drinken

Hallo,

Ik heb sinds paar maanden last van maagklachten.
    Na het eten en drinken krijg ik een opgezette buik waardoor ik soms urenlang maagpijn heb. De enige oplossing is boeren, maar dat kan ook wel eens 2/3 uur duren.

Het ligt ook niet aan het soort voedsel wat ik binnenkrijg. Samen met diëtist ernaar gekeken, maar die kon geen relatie vinden. Vervolgens verwezen naar logopedist maar dat heeft ook niet geholpen.

Andere klacht is dat ik geen water of ander vloeistof meer kan drinken. Ik was iemand die zonder enkele moeite elke dag minimaal 2-3 liter water dronk. Nu is dat helaas niet het geval. Ik mag blij zijn als ik de liter haal. Soms op een betere dag misschien 1,5 liter maar meer dan dat is het ook niet. Ik heb na 1 slok al heel veel last en het gevoel dat ik moet gaan overgeven. bij het nemen van een slokje, is het alsof mijn maag daarnaast 3x zoveel gas produceert en ik niks meer binnenkrijg. Daarnaast voel ik druk/pijn tussen mijn maag en slokdarm.

Ben uiteindelijk naar het ziekenhuis geweest, maar de arts wilde mij niet behandelen vanwege te milde klachten. Voor haar mild, maar de klachten die ik ervaar zijn zo erg dat ik het gevoel heb dat ik de laatste paar maanden niet geleefd heb.

Zijn er andere die hier ook last van hebben en eventueel ook een oplossing hebben gevonden. Ga mij niet vertellen dat ik naar de huisarts moet, want die is mij ondertussen ook zat.

Reageer

Hier hetzelfde, sinds een antibioticakuur continu boeren heel de dag door en ook soms last van winderigheid. Na eten of drinken wordt dit lichtelijk erger. Ook logopedist geweest en gastrocopie gehad. Mocht niet merkbaar helpen en uit al mijn onderzoeken is niks geks gekomen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ondertussen heb ik al veel geprobeerd zoals osteopathie, accupunctuur, fysiotherapie, hypnotherapie. Dit heeft allemaal niet gewerkt voor mij. Onderhand zou ik wel graag weer normaal willen dleven. Na 10 maanden begin er nou wel over te piekeren. Iets wat je juist niet moet doen eigenlijk…. Hoop dat we iets kunnen vinden wat helpt 🙂

Reageer

Ook erg last van opgeblazenheid elke ochtend. Lijkt wel alsof ik op ontploffen sta. Veel slokdarm, maag, darm geluiden en veel boeren om de misselijkheid ietwat te verminderen. Is gewoon niet leuk meer…

Reageer
Reageer op: Opgeblazen gevoel en geen water kunnen drinken
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif