Zoeken Vraag het forum

Te heet voedsel gegeten, klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Karin80

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik heb dinsdagavond een zeer heet stukje (blokje) zoete aardappel doorgeslikt, kwam net uit de oven en wilde proeven of het goed was. Stom, niet geblust en in de mond ging het wel maar toen ik kauwde merkte ik pas hoe heet het was en in een reflex slikte ik het door. Ik voelde de pijn helemaal door mijn slokdarm gaan dat deed echt zeer. Snel water gedronken erachter aan. Nu merk ik dat ik al dagen een gek gevoel op mijn borstbeen heb tussen je borsten in zeg maar. Het is een ongemakkelijk zeurend vol gevoel zeg maar. Kan het niet goed uitleggen. Het is geen scherpe pijn ofzo maar of alles te straks staat een soort druk. Herkent iemand dit en is dit weer over gegaan? Maak mij een beetje zorgen en hoop met een ervaring van iemand anders iets rustiger te worden. Hoor het graag, bedankt!

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Is een (oppervlakkige) brandwond in je slokdarm die met eten, maar ook zonder, extra prikkeling geeft van je slokdarm (is een spier!) waardoor je een verkramping voelt. Geneest zeker weer!

Reageren
Reageer op: Te heet voedsel gegeten, klachten

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

3 min leestijd

Hooikoorts en sporten: zo blijf je actief tijdens het pollenseizoen

4 min leestijd

Hooikoorts verminderen: wat kun je doen aan de klachten?

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.