- Anoniem31 maart 2016 om 13:32
Hallo,
Laat ik het is even vertellen wat mij gebeurde,
Ik was tussen door voor mijn werk even snel aan het eten. even een snelle hap na binnengewerkt en warme chocomelk snel opgedronken.Nu zat ik nog heel even +-1 min en vanuit mijn buik kreeg ineens een hele hoge druk en krampachtige pijn op de borst. zo erg had ik het nog nooit gehad.
Uit reactie sta ik op en pak ik de bloeddruk meter die bij de trap lag. +- 5 meter lopen en ga weer op de stoel zitten.
Mijn hartslag leek normaal en mijn bloeddruk ook. ( 128/85 en hartslag van 72 ) toch had ik nog steeds erge pijn op de borst.
Ik ben 20 jaar,
Enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
ik schrok wel even erg..alvast bedankt,
9 reactiesReagerenAnoniem31 maart 2016 om 13:34Nu moet ik er bijzeggen, dat na ietwat lucht te hebben verlost uit mijn maag werkt de pijn al minder, maar ik kende het niet.
ReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 14:09Je hebt waarschijnkijk niet goed gekauwd. Het voedsel is wat grof geweest en heeft problemen veroorzaakt met de ingang van je maag en de slokdarm.
ReagerenAnoniem31 maart 2016 om 14:57het waren 2 frikandellen en een kroket.
ReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 15:04Wellicht toch iets te gulzig gegeten
ReagerenAnoniem31 maart 2016 om 15:28zou inderdaad kunnen door mijn haast, ik dacht laat ik toch even vermelden wat ik gegeten heb. Wist niet of het van belang zou zijn..
Ik heb veel hyperventilatie en last van paniek aanvallen. ( ben een beetje in een cirkel terecht gekomen waar ik bang ben dingen te doen omdat ik vaak aanvallen heb )
Ik probeer uit die cirkel te komen maar dit soort dingen maken mij dan toch heel angstig dat ik denk, wat nou als de dokter er toch naast zit en er wel iets mijn hart is.
Vaak hartkloppingen en snelle hartslag.. tuurlijk hoort dit ook bij hyperventilatie.. maar het is in een dus danige form dat de angst het overwint van de nuchterheid..
ik wil er heel graag uitkomen en het lukt ook wel maar toch als dit soort dingen gebeuren heb ik het gevoel dat ik terug geschopt word en de angst overwint dan weer. Geen dingen doen om dat ik bang ben mijn vriendins avond te verpesten of die van een ander.. Maar juist omdat ik er niet ben verpest ik het ook.. en ik wil niet meer naar de dokter ben er te vaak geweest. dus wil ik je graag bedanken voor je geruststellende antwoorden.
ReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 15:39Voor je chronische hyperventilatie zou je ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen moeten doen.
Je kunt ze vinden op:
Reageren
http://www.dokter.nl/dossiers/angstenAnoniem31 maart 2016 om 15:44ik zal er is door heen bladeren. bedankt
ReagerenDenn31 maart 2016 om 16:34Ik heb nog 1 enkele vraag ik heb dit hier boven ook geschreven..
Soms geeft mijn bloeddruk meter rare waardes aan. Maar dit doet mijn telefoon soms ook..
Zo voel ik wel dat ik een snellere hartslag heb in rust zo heb ik bijvoorbeeld 120.., maar als ik dan soms nog een keer meet kan het zo zijn dat de bloeddruk meter 250 of 288 aangeeft..
Maar als ik dan soms met mijn telefoon meet is dit het zelfde verhaal.. vaak is het de goede waarde en dan ineens geeft hij +200 aan…
Is hiet een verklaring voor waarom dit gebeurt? Zou dit aanmijzelf liggen?
ReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 16:47ik denk dat dat vooral aan de meter ligt of de manier van meten.
Reageren