- smartje7 januari 2020 om 19:28
31 december 2019 rond een uur of half 10 ’s avonds zat ik rustig op de bank oliebollen te eten en gewoon te kletsen. Ineens kwam er drukkende stekende pijn op de borst aan beide kanten. Ik bleef eerst nog even zitten maar ik ben toen naar de wc gelopen, zodat niemand het in de gaten had. Als ik even mn adem in hield zwakte het even af of als ik een hap lucht nam soms ook. Het hield een paar minuten aan dan zwakte het even af en kwam het weer terug. Het heeft ongeveer 5 minuten aangehouden. Afleiding hielp een paar seconden maar de druk en pijn kwam er daarna weer door. Ik ben een jonge meid van 20 jaar die niet snel in de stress schiet, wordt betiteld als een nuchter persoon. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb het 1x eerder gehad maar dat is wel 2 jaar geleden ongeveer denk ik.
Ik heb ook best weleens dat ik ineens aan mijn ademhaling ga denken waardoor ik niet meer normaal ademhaal. Ik weet niet of ik aan mijn ademhaling ga denken doordat er wat verkeerd in mijn ademhaling ging of dat ik dat zomaar doe. Ik ga dan volgens mij dieper ademhalen en niet zelfde ritme. Weet niet of dat er ook mee te maken kan hebben.
Alvast hartelijk bedankt
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 januari 2020 om 19:36Misschien had je een iets te groot stukje doorgeslikt
Reagerensmartje7 januari 2020 om 19:41Nee, het voelde niet alsof er iets verkeerd met eten was gegaan. En als je een te groot stukje doorslik krijg je toch ook geen benauwd gevoel als het wel gewoon in je slokdarm is gegaan. Ik had het gevoel dat het wat anders was
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2020 om 19:44Je hoef niet altijd een benauwd gevoel te krijgen.
Reageren
Soms is een brokje net iets te groot voor de maagportier…smartje7 januari 2020 om 19:48Oke, dan zou het kunnen. Ik heb het 1x vaker gehad en toen was ik niet aan het eten, wat kan dat dan geweest zijn, want dat was verder precies hetzelfde gevoel
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2020 om 19:50Dat is een vraag die ik zo helaas ook niet kan beantwoorden
Reagerensmartje7 januari 2020 om 20:02Maar hartelijk bedankt voor het antwoord, want ik heb even verder gezocht op de maagportier en als ik dat zo lees denk ik dat het bij mij wat minder werkt. Omdat ik meer van die bijwerkingen heb, zoals soms benauwdheid en krampen na het eten. Ik ben nog nooit bij de huisarts geweest dus we zien wel of het erger wordt
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2020 om 20:08Als dat zo is, zou ik er toch maar eens mee naar de huisarts gaan
Reageren