Zoeken Vraag het forum

keelklachten na eten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Fatma

Hallo allemaal,

Ik ben net naar een nieuw land verhuisd en kan pas over ongeveer drie weken een zorgverzekering en huisarts regelen, dus nu kan ik nog niet direct naar een dokter. Daarom probeer ik hier wat advies of ervaringen te krijgen.

Sinds een paar weken merk ik dat ik om de paar dagen, ongeveer één keer per twee à drie dagen, altijd na het eten last krijg van mijn keel. Het begint met een strak en opgezwollen gevoel aan de linkerkant van mijn keel en pijn bij het slikken. Soms voelt het alsof er iets vastzit, een soort “steentje”, en dat gevoel kan uren aanhouden. Ook als ik niet eet, blijft er een druk- of volgevoel. Af en toe komt er wat slijm bij en soms kokhals ik spontaan of bij aanraking van mijn keel. Het voelt soms alsof de slikspier links een beetje “op slot” zit.

Het gebeurt niet dagelijks, maar als het voorkomt, is het behoorlijk vervelend en pijnlijk. Mijn vraag is: kan dit echt eten zijn dat blijft hangen, of is het waarschijnlijk iets anders, zoals een spier- of slijmprobleem in de keel?

Herkennen jullie dit? Alle ervaringen of tips zijn welkom!

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Waarschijnlijk spier(spannings-) kwestie, ja.
    Kramp van de slokdarm, maar mogelijk mede bepaald door een te hoge spierspanning in nek, schouders, hals/keelspieren.
    Vooral ook het klachten krijgen bij aanraking van je keel wijst ook in die richting.
    te gespannen??

Ik ga ervan uit dat je geen maagklachten hebt of “reflux-” maagzuur klachten, want anders kan daar nog een oorzaak liggen.

Reageren
Reageer op: keelklachten na eten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.