Zoeken Vraag het forum

Al bijna 4 weken misselijkheid zonder braken, sinds kort ook maagzuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maagklachten

Goedenavond,

Sinds bijna vier weken (6 januari) heb ik last van misselijkheid. Vorige week helemaal blij want het leek weg te zijn, maar na een weekje is het sinds eergisteren weer teruggekeerd. Continu een gammel en misselijk gevoel, lijkt minder te worden als ik gegeten heb. Eetlust is verder nog prima aanwezig haha. Sinds enkele dagen ook meer last van maagzuur en ’s nachts ook sinds enkele weken meer last van brandend maagzuur.

Ongeveer twee weken geleden bij de huisarts geweest: gevoeld aan mijn buik, voelde niets geks. X-buikscan gemaakt, geen obstipatie op te zien. Getest op H-pylori: ook negatief.

Sinds vandaag begonnen met Rennies en dit lijkt enigszins al een klein beetje te helpen met afname misselijkheid en zuur. Maar blijft met name aanwezig.

Ik ben vooral bang dat er iets gemist wordt in de verrichte onderzoeken, ben continu bezig ook met het gevoel van de misselijkheid.

Ik wilde dit vooral even van me afschrijven en kijken of mensen zich hierin herkennen en wat dit mogelijk zou kunnen zijn.

Dank voor het lezen en reageren.

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Misselijkheidsklachten , ook wel onder de naam “atypische bovenbuiksklachten” bekend, zijn qua oorzaak moeilijk te vangen.
    Als zuurremming (Rennies) niet werken zijn er nog medicijnen die de overmatige (en vaak ook naar bovengerichte) maag-/darmbewegingen (peristaltiek) kunnen verbeteren. Stress en voeding kunnen een oorzaak zijn.
    Ik neem aan dat lever, gal, alvleesklier afwijkingen zijn uitgesloten.

Voor meer info:
    https://www.mdlfonds.nl/ziekten/functionele-maagklachten/

Reageren
    Maagklachten

Dag Peter,

Dank je wel nog voor je terugkoppeling, heel fijn. Inmiddels 3,5 week onderweg met de maagzuurremmers en nog steeds misselijk (met vlagen wordt het erger, maar wel nog steeds continu sluimerend aanwezig).

Lever en alvleesklier waarden zijn getest in december (twee weken vóór begin van de klachten en die waren perfect volgens huisarts).
    Daarnaast ook soms last van zeer korte steken in onderbuik (eens per paar dagen bv).

Zie foto voor onlangs ontlasting (vanochtend).
    Leeftijd midden in twintig. Zie jij iets van verontrustende signalen of bloed in ontlasting? Ik zie wel vaak onverteerde stukken terug in ontlasting. Kan ’s nachts verder goed slapen, alleen last van misselijkheid als ik wakker ben overdag/avond.

Reageren
    Maagklachten

Hierbij nog een foto.

Reageren
Reageer op: Al bijna 4 weken misselijkheid zonder braken, sinds kort ook maagzuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.