- Anoniem20 september 2016 om 00:20
Hallo Allemaal,
4 weken geleden voelde ik me opeens niet goed worden.
Werd die avond heel erg misselijk en voelde me zwak en begon te trillen.
Misselijk zijn we allemaal weleens dus ik dacht vroeg naar bed en dan zal het wel weer minder worden.
Dat gebeurde dus niet…het werd alleen maar erger en loop hier nu 4 weken mee en ondertussen al 3 keer naar de huisarts geweest.
Me darmen zijn wat van slag in het begin had ik juist obstipatie maar nu de laatste 2 weken diarree.
Ik ben echt constant misselijk maar hoef niet te spugen en erg last van maagzuur.
Daarnaast ben ik constant moe en zwak maar ook bij inspanning begin ik helemaal te trillen.
Daarnaast is mijn buik (net boven me navel) echt opgezet.
Ik ben nu ongeveer 5 kilo afgevallen maar eet voor de rest goed omdat ik telkens een hongergevoel heb (Maag leeg).
Huisarts heeft me bloed na laten kijken daar kwam uit dat mijn witte bloedlichaampjes wat verhoogd is wat kan duiden op een ontsteking.
Nu moest ik stoppen met de maagbeschermer omdat ik een ontlastingsonderzoek moet doen maar de maagbeschermer kan invloed hebben op het onderzoek.
Nu moet ik dus nog 2 weken wachten.
Ik baal verschrikkelijk aangezien ik over 2 weken ook ga trouwen en ik echt niet ziek op me eigen huwelijk wil wezen.
Ik doe me best met eten en drinken, drink vooral water en eet echt heel gezond.
Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn? Ben echt radeloos!5 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 september 2016 om 09:10Zou het kunnen zijn dat je nerveus bent en stress hebt over je aanstaande huwelijk?
Is er 4 weken iets speciaals geweest icm je huwelijk? Beuidsjurk gepast of iets dergelijks?Doe eens de test op
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest
ReagerenAnoniem20 september 2016 om 10:32Bedankt voor je antwoord. Ik ben bekend met hyperventilatie maar dit lijkt er totaal niet op. Ik zit juist goed in me vel en heb geen stress. Huwelijk word niet zo groot en maak me er niet druk om of iets.
Reageren
Heb meer het idee dat het wat met me maag te maken heb. Ik voel me gewoon zo beroerd! Elke ochtend als ik wakker word dan ben ik misselijk dan neem ik een pilletje die ik van de dokter heb gehad van sandoz tegen maagzweer of iets dergelijks omdat ik geen maagbeschermer meer mag dan gaat het wel weer even. Maar de moeheid en trillen en zwak voelen blijft, meestal aan het einde van de middag begint het weer. En zodra ik wat eet komt de misselijkheid ook weer te voorschijn en zet me buik op. Daarnaast komt het eten altijd weer omhoog en heb het idee dat me maag het niet goed op neemt. Sinds een paar dagen heb ik ook last van slikproblemen het lijkt alsof me tong en gehemelte te dicht op elkaar zitten en er bijna geen ruimte zit en op het moment dat ik slik lijkt wel of er een balletje in de weg zit. Ik voel me gewoon zo beroerd dat ik tegen me bruiloft op zie.John (moderator)
20 september 2016 om 14:59Je bent de eerste vrouw, die ik tegenkom, die zich niet drukt maakt en geen stress heeft van een aanstaand huwelijk. Zeer opmerkelijk. En al helemaal als je bekend bent met hyperventlatie. Ik vrees toch dat je de situatie iets onderschat.
Als je denkt dat het echt alleen maar maag en darmklachten zijn, zou jeeen verwijzing moeten vragen naar de MDL arts. Ik vrees alleen dat dat voor je huwelijk niet meer gaat lukken tenzij je huisarts je een spoedverwijzing wilt geven.
Kijk hier eens welke klachten er bij langdurige hyperventilatie kunnen ontstaan
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen
ReagerenAnoniem20 september 2016 om 16:32Ik ben ook zeker niet de standaard vrouw en ik draag dus ook geen trouwjurk haha. Daarnaast is mijn huisarts op de hoogte van de hyperventilatie die ik in het verleden heb gehad en al zeer geruime tijd weg is. die legt ook de link niet naar hyperventilatie. Daarom krijg ik een ontlastingonderzoek. Ik wilde via deze weg kijken of iemand tips had om de misselijkheid wat te verminderen of dat er nog iemand een idee had in wat voor richting ik op moest denken.
ReagerenJohn (moderator)
20 september 2016 om 16:49Het zou een bacteriele infectie kunnen zijn. Een maagbacterie of darmbacterie, maar daar zal dan uit het ontlastingsonderzoek moeten komen.
Reageren
Je tegen de misselijkheid metoclopramide of en vergelijkbaar middel kunnen gebruiken. Maar dat moet je dan met de huisarts overleggen