- Roosje2 november 2025 om 19:23
Hoi,
Ik heb jaren lang last van een opgezette buik, en lichte zeurende pijn. Uiteindelijk na jaren verwezen naar mdl arts. Volgens hun pds en niks bijzonders te zien in de darmen
Heb toen gevraagd of het niet mijn maag kon zijn maar volgens hun niet. Calpro was 400 toen. Daarna na mijn colonoscopie moest ik weer ontlasting inleveren en toen was mijn calpro zelf gedaald naar 38. Als het hoog zou blijven zouden ze naar mijn dunne darm kijken maar dus niet gedaan.. als ik binnen 6 maanden weer last zou krijgen moest ik weer naar de ha.. ik heb dit jaar me verwezen naar de internist omdat ik schommelende schildklierwaarden had. Heb een trage schildklier. Ik heb weer ontlasting moeten inleveren omdat ik weer zelfde klachten had .. ik bleek hyplori bacteri te hebben. Ab gekregen en daarna na een tijdje ontlasting ingelevrd en bacterie was weg.
Maar ik heb laatse tijd weer last van maagzuur, opgezette buik en diarree. Normaal heb ik een brijige ontlasting.
Ik ben gevoelig voor lactose dus let wel op.
Mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt binnen maar ze nemen me niet serieus.
Ik ben mentaal ook uitgeput dus dit extra erbij is vermoeiend. Een tijdje geleden was ik bang van maagkanker omdat ik al jaren last hen en pylori getest was.
Net had ik weer opgezette buik, maagzuur. Mijn ontlasting ziet er vettig gelig uit.
Ik weet dat ik naar de ha moet maar wat is de beste om te zeggen. Ik ben er klaar mee. Pff
Er staat dat ik geen foto van ontlasting mag plaatsen dus niet gedaan..1 reactieReageren
Peter (huisarts)
3 november 2025 om 16:22Als je een antwoord wil, en een (her-) teast of een behandeling zul je toch gewoon een afspraak moeten maken.
Reageren
En nee, foto’s van ontlasting zeggen niets over het wel/ niet bestaan van een ontsteking in maag, dunne of dikke darm en ook niet iets over het verdere functioneren daarvan.