Aambeien?

Ik heb colitis ulcerosa en dat kan soms bloeden (op papier) en voel het dan in mijn darmen en reageer dan op eten.
    Vorig jaar in september ook bloed en constant drang om naar toilet te moeten gaan, dan komt er ook iets uit en duurt zolang tot ik 'leeg' ben, dan moet ik die dag niet meer naar het toilet en geen last meer. Dokter dacht aan een opvlamming CU maar MDL zag aambeien en geen CP in stoelgang, kuur Daflon en was ervan af.
    Nu, exact 1 jaar later, hetzelfde, volgens mij geen CU maar aambeien, Daflon opgestart maar helpt niet, het bloed loopt letterlijk uit mijn anus en constant toilet tot alles eruit is, dan weer geen last tot ochtend erna (ik ga elke ochtend naar toilet).

Kan het dat de Daflon niet altijd helpt en is er dan iets anders te nemen als medicijn? Best naar HA gaan zeker?

Reageren

Als een aambei bloedverlies geeft (en niet door je colitis is ontstaan) zal de Daflon waarschijnlijk ook niet werken (de werkzaamheid ervan is in het algemeen overigens onvoldoende aangetoond..).
    Je kunt wel (via de huisarts ja) een meting van de mate van ontsteking in je darm laten meten. Dat kan via een poeptest (faeces Calprotectine)
    Dat is een geschikte manier om onderscheid te maken tussen aambei bloeding of darmbloeding door ontsteking van de darm.

Reageren

Bedankt Peter.
    Gisteren naar HA geweest, heeft gekeken, aambeien. Daflon en scheriproct. Gin die scheriproct afhalen en apotheker zei dat ik dit niet op bloedende aambeien mocht smeren, klopt dit, mijn huisarts wist dit nochtans?

Reageren

Er is geen gevaar bij het aanbrengen van de Scheriproct op een open huid. Er zal wat meer in het lichaam opgenomen worden, maar dat zal geen problemen geven!

Reageren

Bedankt. Wanneer mag ik beterschap verwachten? Zit er nu 4 weken mee, gisteren geen bloed en vandaag weer een ramp, word er wat moedeloos van.

Reageren

Heb bij dokter ook een bloed onderzoek laten doen.
    Ineen is mijn eGFR CKD 85, ik had altijd 100.
    Creatinine, albumine en MDRD zijn goed.

Kan die waarde van 85 herstellen en kan dit te zien hebben met de aambeien/daflon?

Reageren

Jij soms Peter?

Reageren

Weet jij hier iets over Peter?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Aambeien?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe