Home / Maag & darmen / Maag & darmen / Misselijk
Ik ben nu al ruim 2 jaar misselijk iedere morgen als ik wakker word begint het al rond 07.00 in de morgen soms trekt het weg soms blijft het hangen de hele dag en is het met vlagen wat erger. Soms ook hele nacht misselijk waardoor ik dan niet slaap. Soms is de misselijkheid paar dagen weg maar nooit langer dan 2 dagen dan komt het weer opzetten.
Ben bij de dokter geweest stress zegt die en wilt niks doen heeft wel me bloed gecheckt en die was goed.
Omdat hij niks wilt doen durf ik ook niet meer naar de dokter te gaan omdat hij toch niks wilt doen.
Maar de misselijkheid komt en gaat ik geef niet over en ben ook nooit flauwgevallen.
Ik ben alleen zo ontzetten onzeker door die misselijkheid dat ik ook niks meer durf.
Ik durf niet eens meer uiteten bijvoorbeeld omdat daar die misselijkheid 2 jaar geleden is begonnen zout het niets in een restaurant.
Ik weet me echt geen raad meer
Ik heb ook vaak last van me maag tis geen pijn ofzo maar een soort zenuwachtig gevoel en dat de hele avond of hele dag.
Soms omschrijf ik het ook als of ik de hele dag honger heb.
En heb ook een drukkend benauwd gevoel rond me borst
Je zult toch terug moeten gaan naar de huisarts. Vraag een verwijzing voor de MDL arts. Misschien heb je een maagbacterie opgelopen in het restaurant
Heb dezelfde klachten, tezamen met wisselende stoelgang (geen diarree), oprispingen, boeren, snel vol soms,… ook op en af. Twee dagen goed, twee dagen last,… MDL zei functionele dyspepsie. Onderzoeken niet nodig. Had jaar geleden alles gehad (echo, gastroscopie, coloscopie). Hoewel ik toen enkel klachten had als steken in buik. Itoprom en psyllium gekregen. Binnen maand feedback geven aan MDL arts.
Deze klachten had ik ook, gewicht verloren omdat ik niet veel durfde eten omdat ik dan toch weer misselijk zou zijn… de huisarts dacht direct aan trage maaglediging (gastropareze) en een maagledigingsonderzoek bevestigde dit. Ik neem nu medicatie om de maaglediging te bevorderen en ben zo goed als klachtenvrij. Ik kan wel geen rauwe groenten of alcohol verdragen, dan word ik terug misselijk.
Misschien eens vragen aan je dokter of het gastropareze kan zijn?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!