Zoeken Vraag het forum

Zou het Giardia kunnen zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Klein stukje geschiedenis:

Vorig jaar augustus een kitten in huis gehaald welk een maand laten giardia bleek te hebben welk lang heeft geduurd op te lossen, ergens tot novemver ongeveer. Eind september kreeg ik zelf erge duizeligheidsklachten welk ook weer weggingen dus tot zover niets aan de hand!

Maar nu?
    Is er bloedarmoede (hb 6.4) bij mij vastgesteld door ijzertekort en kamp ik sinds bijna twee weken met misselijk wakker worden, kokhalzen, buikkrampen en groenig kleurige ontlasting welk erg zuur ruikt.

In de tussenliggende periode veel last gehad van winderigheid, echt enorme winderigheid! En ook een paar dagen gehad dat ik ineens super misselijk was met hevige maagkrampen zonder duidelijke verklaring.

Ben uiteraard al naar de huisarts geweest welk een verdenking heeft op helicobacter echter komt giardia ineens bij mezelf op en denk..zou het? Zal dat het zijn?
    Dit gezien ik lees dat langdurige besmetting ook bloedarmoede kan veroorzaken en er periodes zijn van last en geen last.

Iemand ervaring hiermee of de gedachte dat mijn symptomen inderdaad giardia gerelateerd kunnen zijn?

5 reacties
    Reageren
    Suus

Ik weet dat de besmetting van huisdieren naar kinderen in elk geval voor komt.
    Bespreek het met je huisarts om een test te doen.

Reageren
    Anoniempje

Op dit moment is dus enkel helicobacter aangevraagd en stuur ik vandaag nog ontlasting daarvoor op naar het lab.

Giardia kan dus niet uitgesloten worden en is redelijk aannemelijk op basis van het verhaal? Zo ja dan ga ik even bellen met de vraag of giardia ook getest kan worden.

Reageren
    Suus

Je kunt dat idd niet uitsluiten.
    Ik zou zelf wel de huisarts vragen het mee te testen, gezien het verhaal over de zieke kitten.
    Beter om het uit te sluiten, dam kun dat afstrepen en verder naar de oorzaak van je klachten zoeken als de test negatief is

Reageren
    Anoniempje

Helaas nog geen uitsluitsel van helicobacter en/of giardia maar wel uitslag calprotectine ontvangen welk licht verhoogd is, deze zit op 81.

Ofwel, mogelijk sprake van een lichte ontsteking als ik mag geloven wat op internet staat. Klopt dit? Enige wat dit uitsluit is IBS en verder zou het nog van alles kunnen zijn?

Iemand een idee of deze lichte verhoging te linken is aan giardia?

Reageren
    Anoniempje

Iemand?

Reageren
Reageer op: Zou het Giardia kunnen zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.