Zoeken Vraag het forum

Terugkerende giardia

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb al ruim 3 maanden last van de giardia parasiet. De eerste keer kreeg ik een 3 daagse kuur metronidazol 2g. Hierna ging het 2 weken best wel goed. Helaas begon alles toen weer opnieuw en bleek de giardia toch weer terug te zijn. Toen kreeg ik albendazol 400mg voor 5 dagen. Ook hierna leek het 2 weken even beter te gaan, maar nu beginnen de klachten weer opnieuw en herken ik alle klachten. Ik weet zeker dat die giardia nog steeds niet weg is.

Op internet kan ik niet veel vinden over wat er nog meer gedaan kan worden. Morgen bel ik weer de huisarts. Heeft iemand ervaringen of kennis hoe ik van deze parasiet af kan komen?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je had wellicht een langere kuur Metronidazol moeten hebben. 7-10 dagen 2 x 500mg per dag

Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval probiotica gaan gebruiken om je darmen te ondersteunen

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie John.
    Is het ook niet mogelijk om verschillende middelen tegelijk te gebruiken? Zoals metronidazol en albendazol? Ik gebruik nu liever een hele boel medicatie om er van af te komen. Want dit trek ik zo niet langer..

Reageren
    Anoniem

Ik heb natuurlijk zelf ook veel onderzoek gedaan naar wat er kan helpen. En toch zie ik dat de metronidazol 3 dagen 2g per dag de beste oplossing zou zijn. Waarom zou 10 dagen 1000mg per dag dan beter helpen?

Reageren
    John (moderator)

Omdat het een hogere dosering is en meer verdeeld. Maar een garantie is het niet

Reageren
    John (moderator)

Combinatie van de middelen is niet zo’n goed idee. Het zijn geen onschuldige middelen…

Reageren
    Anoniem

Dag John, bedankt voor je reacties👍🏽 Fijne avond

Reageren
    Sophie

ik heb dezelfde klachten sinds september. Mijn leven is sindsdien totaal veranderd. het is erg moeilijk om er vanaf te komen.

Reageren
Reageer op: Terugkerende giardia
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.