- Anoniem19 december 2021 om 19:07
Hallo,
Ik heb al ruim 3 maanden last van de giardia parasiet. De eerste keer kreeg ik een 3 daagse kuur metronidazol 2g. Hierna ging het 2 weken best wel goed. Helaas begon alles toen weer opnieuw en bleek de giardia toch weer terug te zijn. Toen kreeg ik albendazol 400mg voor 5 dagen. Ook hierna leek het 2 weken even beter te gaan, maar nu beginnen de klachten weer opnieuw en herken ik alle klachten. Ik weet zeker dat die giardia nog steeds niet weg is.
Op internet kan ik niet veel vinden over wat er nog meer gedaan kan worden. Morgen bel ik weer de huisarts. Heeft iemand ervaringen of kennis hoe ik van deze parasiet af kan komen?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 december 2021 om 19:12Je had wellicht een langere kuur Metronidazol moeten hebben. 7-10 dagen 2 x 500mg per dag
ReagerenJohn (moderator)
19 december 2021 om 19:13Ik zou in ieder geval probiotica gaan gebruiken om je darmen te ondersteunen
ReagerenAnoniem19 december 2021 om 19:43Bedankt voor je reactie John.
Reageren
Is het ook niet mogelijk om verschillende middelen tegelijk te gebruiken? Zoals metronidazol en albendazol? Ik gebruik nu liever een hele boel medicatie om er van af te komen. Want dit trek ik zo niet langer..Anoniem19 december 2021 om 19:45Ik heb natuurlijk zelf ook veel onderzoek gedaan naar wat er kan helpen. En toch zie ik dat de metronidazol 3 dagen 2g per dag de beste oplossing zou zijn. Waarom zou 10 dagen 1000mg per dag dan beter helpen?
ReagerenJohn (moderator)
19 december 2021 om 19:54Omdat het een hogere dosering is en meer verdeeld. Maar een garantie is het niet
ReagerenJohn (moderator)
19 december 2021 om 19:55Combinatie van de middelen is niet zo’n goed idee. Het zijn geen onschuldige middelen…
ReagerenAnoniem19 december 2021 om 20:09Dag John, bedankt voor je reacties👍🏽 Fijne avond
ReagerenSophie19 december 2021 om 21:00ik heb dezelfde klachten sinds september. Mijn leven is sindsdien totaal veranderd. het is erg moeilijk om er vanaf te komen.
Reageren