Zoeken Vraag het forum

maagpijnen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat vind ik niet alleen , maar dat is gewoon zo

Joris

Ik ga de test is doen inderdaad. Ik weet dat je het niet lelijk bedoeld 😀

Reageren
    John (moderator)

Het zal zeker invloed hebben op je maagproblemen, maar vooral je eetgewoonten zullen daar een belangrijke rol in spelen.

Reageren
    Joris

score is 34 dus inderdaad obesitas jeetje. klinkt misschien heel dom maar heb me nooit gerealiseerd dat ik obesitas heb. Schrik hier behoorlijk van.

Reageren
    Suus

Als jij nu het besef hebt en daardoor een knop om zet, kun je dit heel goed weer terugdraaien naar een gezond bmi hoor! Mijn vriend begeleidt mensen die in GLI trajecten zitten en ik heb transformaties gezien waarvan die cliënten zelf niet hadden durven dromen.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan ik me voorstellen. Het is dan ook zaak dat je daar echt iets aan gaat doen. Ga via de huisarts naar een diëtiste voor een gedegen voedingsadvies. En laat voor alle zekerheid een bloedtest voor je bloedsuikerwaarden doen

Reageren
    Joris

Hoi john,

Ik heb nog steeds last van verschillende maagpijnen. Vooral sochtends als ik wakker wordt het ik last van stekende pijnen in mijn maag onder mijn borst. komt soms ook op als ik draai of in een bepaalde houding ga liggen. gedurende dag heb ik ook soort maagpijn wat lijkt op een spierverzuring. Dit is dan meer richting mijn zij. Verder heb ik veel last van soort kramperig gevoel op mijn maagopening. Dit komt zeker meer op als ik gegeten heb. dan heb ik daar een vol gevoel.

Als ik in mijn auto ga zitten dan voel ik vaak ook een soort stekende pijn in mijn maag.

Ook heb ik soms dat de maagpijn uitstraalt naar mijn rug ter hoogte van mijn maag. Verder merk ik de laatste dagen dat ik soms ook last heb van mijn linker darm en soms wat winderig.

Ik slik nu 4 dagen Pantoprozol 40 mg en dat gevoel bij mijn maagopening is meer geworden sinds ik dit slik kan dit hiervan komen? ik merk ook dat ik sochtends licht misselijk ben sinds ik dit slik. Kan dit ook hiervan komen?

Ik heb wel gewoon eetlust. voel me ondanks deze mijn wel gewoon goed. Mijn ontlasting is ook gewoon goed.
    Sinds ik de pantaprozol slik merk ik wel dat ik geen oprispingen meer heb en geen maagzuur gevoel meer heb boven in mijn slok darm en keel.

Kan dit echt geen maagkanker zijn? Waarom denk jij van niet. Want ik zie het soms niet meer zo goed.
    Ben niet in paniek of iets maar denk er gewoon over na.

Reageren
    John (moderator)

Het zal toch echt je maag zijn… En Pantoprazol kan idd bijwerkingen hebben, maar dat moet je dan met je huisarts bespreken, die kan een ander middel voorschrijven. Ik zie geen enkele reden om aan maagkanker te denken. Dat is dus een irrieele gedachte vanuit je angststoornis
    Bovenden hebben we het al vaker over je eetgedrag gehad.

Reageren
    Joris

Komen dit soort klachten vaker voor zoals ik ze heb

Reageren
    John (moderator)

Ja dat komt vaker voor

Reageren
    Joris

Hoi John,

Ik wil toch nog wat vragen. Ik heb nu ook al 2 dagen last van een vol gevoel tijdens het eten voor de ingang van mijn maag. Midden boven buik. Heeft dit echt nog steeds met onschuldige dingen te maken. Want wordt nu wel een beetje bang voor maag tumor zeg maar

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft niks met een tumot te maken. Het is je maag zelf

Reageren
    Joris

Maar John,

Wat moet ik dan doen om dit op te lossen

Reageren
    John (moderator)

Iets aan de angsten en de stress doen, je maagbeschermers nemen en je eetgedrag aanpassen

Reageren
    Joris

Hoi John,

Ik wil toch nog even wat met je bespreken. Ik heb nu al een aantal dagen zodra ik ga eten dat ik een vol gevoel in mijn boven buik heb ter hoogte van de ingang van mijn maag. Dit trekt na een uur langzaam weer weg.

Ook merk ik als ik dat als ik mijn buikspieren gebruik ik pijn krijg bij de ingang van mijn maag.

Ik ben niet angstig verder. Maar als het volgens jou geen tumor hoeft te zijn. Wat kan dit dan wel zijn?

Reageren
Reageer op: maagpijnen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.