Zoeken Vraag het forum

maagpijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zoutdropje

Hallo,

Sinds 3 maanden heb ik last van mijn maag en een branderig gevoel in de slokdarm. Ik heb tot nu toe verschillende pijnstillers en omeprazol gebruikt, maar de pijn blijft hetzelfde. Bloedonderzoeken wijzen niets uit. Nu heb ik 2 weken geleden een echo van de bovenbuik gehad en daar hebben ze een verdikte lymfeklier en vocht in mijn maag gezien.
    Over 2 weken moet ik naar de internist.
    Iemand een idee wat het kan zijn?

Groeten

4 reacties
    Reageren
    Jonah

Welke onderzoeken heb je dan gehad? En waarom werd er steeds verder gezocht. Drie maanden buikpijn is op zich toch niet zo’n opvallend probleem. Wat was de specifieke aanleiding voor de gastro-enteroloog om nader onderzoek te verrichten? Een verdikte lymfeklier wijst op een infectie, en vocht zit er altijd wel in de maag. Dus wat was de afwijkende locatie van het vocht in de buik?

Reageren
    brenda A

3 maanden buikpijn die niet vermindert door medicijnen is een reden om verder onderzoek te doen, is er al een gastroscopie gedaan?
    met maagpijn en pijn slokdarm gebeurd dit meestal eerder dan een echo bovenbuik.
    wat het kan zijn moet zo’n scopie uitwijzen, ze kunnen dan maag en slokdarm bekijken en een hapje uit het slijmvlies nemen als ze iets onregelmatigs vinden, b.v. ontstekingen of een maagzweer.
    sterkte, Brenda

Reageren
    Tan

Is er sprake van een van de volgende zaken?

1. plotseling heftige pijn boven in de buik of achter het borstbeen?
    2. bloed overgeven?
    3. zwarte ontlasting?
    4. toenemende klachten bij inspanning?
    5. neemt de pijn toe?
    6. kan het eten goed zakken bij het slikken?
    7. regelmatig overgeven?
    8. afvallen zonder oorzaak?

Wat is de reden van het onderzoek? Denkt de huisarts aan een maagzweer?

Reageren
    Co

Aanvullend onderzoek bij maagklachten wordt gedaan als er sprake is van alarm symptomen.

Deze alarmsymptomen zijn: bloedbraken (haematemesis), zwarte ontlasting (melaena), en maagklachten in combinatie met aanhoudend braken, passagestoornissen, ongewild gewichtsverlies of bloedarmoede (anemie).

Reageren
Reageer op: maagpijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.