- Graaf15130 juli 2011 om 23:24
Hallo, een jaar of 7,8 geleden is mij iets raars overkomen. Na een maaltijd uit een snackbar te hebben genuttigd, voelde het alsof het niet goed gevallen was, ik dacht waarschijnlijk te vlug gegeten. Na een kwartiertje geprobeerd om het uit te braken, wat niet lukte, maar wel opluchting gaf. Onderweg naar huis voelde ik me steeds beroerder, werd misselijk, begon te zweten, kreeg heftige pijn in mijn linkerarm, duizeligheid, misselijkheid, kortom, alle symptomen van een hartaanval/infarct. Gestopt langs de snelweg bij een benzinepomp voor ambulance. In de ambulance kwam al het eten eruit, en na onderzoek in het ziekenhuis bleek het niet mijn hart te zijn, maar waarschijnlijk een acute maagzweer. Na behandeling kon ik weer naar huis. ik heb toen nog een paar dagen flink pijn in mijn maag/buik gehad. Maar onderzoek door middel van een slang in mijn maag wees echter niets uit, alles was goed. Onderzoek naar een bepaalde bacterie was ook negatief. Ik heb echter vanaf dat moment tot op heden regelmatig last van pijn in mijn maag/buik met opboeren en zuurbranden. ik slik hiervoor omeprazol om de productie van maagzuur te verminderen. Echter, de laatste 7 maanden heb ik last van terugkerende klachten, te weten: heftige pijn in mijn maag/buik, misselijkheid, braken zonder dat er iets wordt uitgebraakt, opboeren. Aangezien er niets is gevonden wat dit veroorzaakt zegt mijn huisarts niets te kunnen doen dan die rotte omeprazol voor te schrijven. Van 10 mg per dag normaal, nu op 80 mg per dag! Op dit moment heb ik continue pijn in de maag/buik, wat `s morgens het ergste is als ik wakker wordt en gaandeweg de dag vermindert, om `s avonds weer de kop op te steken. Ik word er gek van, ik weet niet meer wat ik moet doen of mag geloven! Er moet toch een oorzaak vooor zijn dat ik dit heb? is er iemand met een soortgelijke ervaring of weet iemand een oorzaak? Nog een misschien wel belangrijke aanvulling op mijn vorige plaatsing over mijn maag/buik klachten: ik heb bijna elke dag diarree en heb het gevoel dat alles wat ik eet er na een half uurtje weer uitkomt in de vorm van waterige diarree en ietwat vastere onlasting in combinatie met gelijktijdige diarree.
11 reactiesReagerenRonald31 juli 2011 om 13:12Er is dus nooit een diagnose gesteld. Er werd gedacht aan een maagzweer, aan maagzuur, maar zeker weten doen deze dokters het dus niet. Opvallend is wel dat je snel en ongezond eet, en nu dus al langere tijd diarree hebt. Diarree die niet vanzelf weer overgaat is een goede reden om naar de huisarts te gaan. Naar de huisarts dus maar weer met jouw verhaal voor controle en onderzoek.
ReagerenAnoniem31 juli 2011 om 13:13Graaf15131 juli 2011 om 14:17Even een kleine opheldering, die vluchtige hap uit de snackbar was tijdens mijn terugweg vanuit Helmond naar Leiden, ik eet verder iedere dag gewoon geZond,maar als af en toe een snack uit de snackbar al als ongezond wordt aangemerkt……… sorry hoor!
ReagerenAnoniem31 juli 2011 om 22:33Misschien had je net pech en was jouw snack bedorven? Bedorven voedsel is de meest voorkomende oorzaak van maag-darm aandoeningen.
ReagerenHenk30 augustus 2011 om 21:23Even een belangrijke update!
Vorige week naar het ziekenhuis geweest voor een echo wegens het vermoeden van galstenen. en jahoor, galstenen.
Reageren
Maar dit is nog niet alles: er is ook darmkanker geconstateerd!
Gelukkig zijn er geen uitzaaiingen te zien en zijn ze er vlug bij.
De tumor zit in de overgang van de dikke naar de dunne darm.
7 september word ik geopereerd en halen ze de tumor weg, evenals een stuk dikke, en een stuk dunne darm met bijbehorende lymfeklieren, en ook mijn galblaas gaat eruit! De artsen hebben mij ook medegedeeld dat ik volledig zal herstellen! Hoera Hoera Hoera!!Henk30 augustus 2011 om 21:25nog een kleine update, ik ben dus Graaf151 die maagpijn of darmpijn heeft geschreven.
ReagerenElise19 maart 2012 om 10:17Ik kan begrijpen dat dit zeer vervelend is voor u. Na weken maagpijn en misselijkheid begon ik ook onregelmatig patroon van stoelgang te krijgen + pijn in de onderbuik. Gastroscopie en colonscopie ondergaan en daaruit is gebleken dat ik het spastische darmsyndroom heb. Nu een halfjaar later moet ik maar geregeld medicatie spasmomen nemen indien ik een opstoot krijg. En dat helpt voor me! Mijn maagpijnen en misselijkheid vielen weg. Hopelijk komt het voor jou ook allemaal goed. Blijven zoeken en niet opgeven.
Reageren
SterkteNatasja3 november 2016 om 21:59Hallo,
Kan iemand mij vertellen of dit ook symptomen zijn van een maagzweer?
Ik heb al een paar dagen last van nekpijn, maag en buikpijn, steken in mijn rug en last van mijn linkerarm.
Dit is Heel storend, ik kan wel gewoon eten.Ik hoop op een reactie
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2016 om 22:21Als je gewoon kunt eten is een maagzweer toch niet zo voor de hand liggend..
Ga met de klachten naar de huisarts als ze blijven aanhouden.
ReagerenJan1 juni 2017 om 07:42o.ja heel goed herkenbaar zeer grillige variaties,s.morgens pijn buik/maag ben heel veel s.nachts wakker.s.avonds na het eten begint de ellende weer gevoelig in de bovenkant maag/buik.eet dikwijls kleine hapjes wel vreemd ontlasting is zoals het behoort te zijn,vette dingen kruiden bier etc. voor mij taboe.op dit moment ben ik bang een vacantie te boeken,ben erg onzeker.om van huis te gaan.als ik maar weinig eet dan gaat het wel redelijk.Ben door de ziekenhuismolen gegaan conclusie..mogelijk Sp.Colon rommel maar een beetje aan met het eten,bij gebruik van kaas/KomKommer/jus de orange/zeker geen grote porties.eten.als het weer eens prijs is neem ik Gaviscon in,, algehele gevoel altijd er op bedacht ja hoor het is weer mis.moet gelukkig nooit overgeven o.i.d. het beste verdraagt rijst en groente,jus in de aardappelen vergeet het maar na enige tijd.zuurachtig gevoel.heb dit al vanaf mijn 19 jaar daarna met tussenposen rustig de laatste jaren.weer hommeles,wil niet meer naar de huisarts,je voelt je schuldig bijna uhm…laat maar!!!!een kleine greep uit mijn dagelijks bestaan. Gr Jan
ReagerenViv31 augustus 2017 om 23:34Beste,
het enige dat ik hier kan zeggen is, herkenning,.. Ook na het eten, Buitenhuis , zal ik maar zeggen, pijn gekregen. Net of ik een infectie had opgelopen. Om een lang verhaal kort te maken, .. de laatste 3 jaar wordt de buikpijn aanhoudend erger. Soms vraag ik met het af of het iets is dat van mens op mens wordt doorgegeven.. En de dokters zeggen tegen mij.., stress, PDS, en eigelijk is het een raadsel.. dus ik begrijp voor u hoe lastig het is. Ik krijg Nu spasmonen voorgeschreven en 3 per dag, en dat gedurende 4 a 5 maand en dan hopelijk beter of vanaf.. Maar als ik ze neem krijg ik precies nog meer pijn. Pffff… lastige zaak, .. T beste en beterschap!
Reageren