Aambeien voorkomen

"/> Aambeien voorkomen - Medische Forum - Dokter.nl

Aambeien voorkomen

Na mijn horrorervaring met een uitwendige aambei ben ik vooral aan het nadenken waarom ik die kreeg.

- Allereerst merk ik op dat ik vaak heel plots aandrang krijg en dan moet ik ook echt NU naar het toilet, dit kan geen 10 minuten wachten en ik moet dan echt mijn billen bij mekaar houden om niet in mijn broek te doen. Waardoor er volgens mij erg veel druk op mijn sluitspier komt.

- Het tweede punt is dat ik een job heb waarbij ik veel op de baan ben en dus veel neerzit. Waardoor er ook weer druk op mijn sluitspier komt. Van job veranderen is geen optie. Is er iets waardoor ik dit puntje toch tot een minimum kan krijgen? (Andere zithouding, kussen onder de billen, …)

- Punt 3 is dat ik vaak ‘s avonds voor het slapen even met mijn vinger in mijn aars ga om te voelen of er geen ontlasting inzit, aangezien ik en mijn partner soms aan anaal vingeren doen en ik niet wil dat dit aan mijn partner haar vinger komt. Dit lijkt me ook niet bevorderlijk? Is het normaal dat er altijd wat ontlasting achterblijft in de anus?

Reageer
Reageer op: Aambeien voorkomen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif