Zoeken Vraag het forum

Aambeien voorkomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Na mijn horrorervaring met een uitwendige aambei ben ik vooral aan het nadenken waarom ik die kreeg.

– Allereerst merk ik op dat ik vaak heel plots aandrang krijg en dan moet ik ook echt NU naar het toilet, dit kan geen 10 minuten wachten en ik moet dan echt mijn billen bij mekaar houden om niet in mijn broek te doen. Waardoor er volgens mij erg veel druk op mijn sluitspier komt.

– Het tweede punt is dat ik een job heb waarbij ik veel op de baan ben en dus veel neerzit. Waardoor er ook weer druk op mijn sluitspier komt. Van job veranderen is geen optie. Is er iets waardoor ik dit puntje toch tot een minimum kan krijgen? (Andere zithouding, kussen onder de billen, …)

– Punt 3 is dat ik vaak ‘s avonds voor het slapen even met mijn vinger in mijn aars ga om te voelen of er geen ontlasting inzit, aangezien ik en mijn partner soms aan anaal vingeren doen en ik niet wil dat dit aan mijn partner haar vinger komt. Dit lijkt me ook niet bevorderlijk? Is het normaal dat er altijd wat ontlasting achterblijft in de anus?

Reageer op: Aambeien voorkomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.