- Chrissj1 mei 2015 om 18:06
Ik heb al een aantal jaar een aambei(en)
En bloedverlies tijdens ontlasting
Ben al 1x 1,5 jaar geleden ofzo naar huisarts geweest en die zei dat het een uitwendig aambei was.
Maar wist niet iets zeker ofzo, ivm de bloedverlies. (volgens mij leek de aambei niet kapot)Wat hem deed denken aan een inwendig aambei. En stelde een endoscopie onderzoek voor geloof ik? of iets met scopie iedergeval om bloedverlies oorzaak uit te sluiten als ik het me goed herinner.
Nu vind ik zo’n onderzoek al geen pretje, dus ben het maar gaan aankijken.
Eigenlijk maanden geen last gehad, heel af en toe een paar dagen weer of enkele keer hier en daar. Maar het viel mee. Nu laatste tijd weer echt vaak last van (dagelijks nu zelfs voor 2 weken al)Mijn ontlastig is eigenlijk naar mijn ervaring niet hard, en vrij zacht, eet regelmatig fruit en veel pasta. Soms wit brood, soms bruin brood. Het is meer mijn gedrag? ik vind het fijn om het laatste stukje eruit te krijgen zodat je je leeg voelt? en lang wc zitten zo ben ik al sinds ik klein was. Ik krijg de meeste geweldige gedachtes als ik lang contempleer op de wc haha.
Nu wil ik het eerst proberen met zalfjes, welke zalfjes kunnen jullie aanbevelen naar eigen ervaring? (het liefst ook niet te duur, tenzij het echt goed werkt dan maakt het ook weer niet uit)
Operatief verwijderen van wat ik lees is geen pretje.. en zou ik niet snel moeten willen, ik heb nu ook een Eigen risico ingesteld van 875 euro, dus dit jaar zou ik dat ook niet snel doen denk ik. Want hoe duur zou zo iets zijn? Endoscopie onderzoek + verwijderen? kom ik dan snel aan de 375 of 875 wettelijke risico? Ik moet op de uitgavens letten ivm inkomen.
Bij voorbaat dank
Mijn ma kwam met spartizalf geen idee hierover
Alleen wat werkt nou ECHT dat het weg blijft?58 reactiesReagerenChrisssj1 mei 2015 om 18:18Ik lees net op internet een middle wat goed er tegen helpt is curanol… word niet op recept door huisarts geleverd maar is bekend bij de kraamverzorgers.. maar zorgt dit dat het weg gaat of dat het verlicht is me nog niet echt duidelijk..??
Ergens denk ik zo fuck zalfjes ik wil er 1 x vanaf zijn en weten dat het ook niet terug komt… maar zoals ik het hoor moet ik daar misschien maar vanaf zien en de andere weg bewandellen.
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2015 om 18:28Je veroorzaakt de problemen natuurlijk wel zelf door nodeloos drukken om “ook het laatste stukje” eruit te krijgen. En te lang op de pot zitten is dus ook niet goed. Dus daar zou ik maar eens mee stoppen.
Reageren
Sperti is een goede aambei zalf. Naast een goede hygiëne zou dat heel goed kunnen helpen.
Je zou de huisarts ook kunnen vragen om Zinksulfaat Vaselinecreme 0,5%Chrisssj1 mei 2015 om 18:36“bloedende aambeien moeten echt door een arts behandeld worden
omdat er dan een grote kans op infecties bestaat”zei onlinedrogist tegen me toen ik even informeerde naar curanol..
Nou lekker dan…..kan ik dat geen eens gebruiken volgens hun.
Reageren
Dan toch operatie of iets..?Chrisssj1 mei 2015 om 18:38Ja dat snap ik Tandor..waaschijnlijk komt het daardoor
maar dit gaat vanzelf zit in me gedrag.. vind ik plezierig ofzo..
Afleren is lastig.. maar ik zal me best doen er extra op te letten om het kort te houden I guess.Sperti hoor ik dus ook idd, maar hoor op internet dat curanol veel beter zou zijn. maar mag het dus niet gebruiken omdat ik bloedverlies heb..?
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2015 om 18:48Curanol bevordert de doorbloeding ter plaatse. Als je dus een bloedende aambei hebt zal die nog meer gaan bloeden. Dat is dus niet aan te raden.
ReagerenChrisssj1 mei 2015 om 19:16En die spartizalf dan?
Reageren
Helpt dat uberhaupt om de aambeien blijvend weg te krijgen? of alleen verlichtend pijn bestrijdendJohn (moderator)
1 mei 2015 om 20:16Als het goed is wel. Maar je zult een aantal dingen moeten aanpassen.
ReagerenChrisssj2 mei 2015 om 10:22Als het goed is wel, wat?
Pijn bestrijdend of echt dat inwendig en uitwendig aambei weg gaat en weg blijft?Graag iemand met ervaring hiermee?
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2015 om 14:02Als je de zalf goed gebruikt kunnen de aambeien daarvan weggaan.
Reageren
Of ze wegblijven kan ik je niet garanderen. Maar dat geldt ook wanneer je ze operatief zou laten weghalen.Anoniem16 mei 2015 om 09:44Mijn doctor zegt dat uitwendige aambei wat ik in iedergeval heb (wellicht heb ik ook intern) kan niet behandeled worden.. alleen inwendige aambeien worden behandeld.
Ik vind dit heel vreemd.
Reageren
Wat is hier het zicht op?John (moderator)
16 mei 2015 om 10:57Dat is onjuist. Ook uitwendige aambeien kunnen behandeld worden.
ReagerenGuy15 september 2021 om 16:37Ik heb al meer dan 10 jaar last van inwendige aambeien.
9 jaar geleden heb ik een coloscopie ondergaan waarbij geen enkele poliep of wat anders werd gevonden.
Ik heb gelezen dat men dan relatief zeker mag zijn dat 10 tot 15 jaar kankervrij is.
Men kan het uiteraard nooit volledig uitsluiten.Intussen ben ik al verschillende keren behandeld voor mijn aambeien.
Na een tijdje verlies ik telkens weer bloed , soms meer , dan minder.Ik het nergens pijn of last.
Enkel het bloedverlies maakt mij ontevreden em moedeloos , terwijl ik weet wat ik heb.Ik probeer nu een laxeermiddel ( dulcosoft) en stopt het bloedverlies omdat mijn stoelgang dan malser is.
Zodra ik stop met het laxeermiddel verlies ik weer een weinig bloed.
Het bloed is helderrood en zit NIET IN de stoelgang.Ik kan mij toch niet elke maand , of 3 of 6 maand tegen mijn aambeien laten behandelen.
Het ia alleen heel vervelend.
Ik zal er na zoveel jaren moeten mee levrn zeker.In december 2022 is het 10 geleden dat ik een coloscopie onderging.
Pas dan wil terug een coloscopie laten doen.De behandelende arts en ikzelf weten dat ik nogal ernstige aambeien heb.
Kan hier nog wat goede raad aan toegevoegd worden ?
Mvg
Reageren
GuyBas26 september 2021 om 13:15Ik heb op advies van de huisarts zinkoxidezalf 30% gekocht en daar heb ik goede resultaten mee.
Reageren
Het gaat bij mij om niet bloedende uitwendige aambeien.
Wel consequent gebruiken na iedere stoelgang en douchebeurt. En vooral mee door blijven gaan wanneer de klachten volgens jouw gevoel ‘over’ zijn. Want dat is het het dan meestal niet.Anoniem18 januari 2022 om 22:35Hallo ik ben 17 jaar en heb last van 2 bulten bij/in mijn anus. Ik heb er totaal geen last van, ik voel er niets van ook niet als ik eraan kom. Wat zou dit kunnen zijn? Is dit kwaadaardig, hopelijk geen kanker? Ik heb dit al maandenlang, misschien zelf 2 jaar als ik het me goed herinner.
Reageren